Alle innlegg Sukkerforum

Vi som har VW Golf!!!

Vis siste innlegg
(mann 33 år fra Finnmark) ma. 28 april 15:01 Privat melding

Hei, har en 94 mod. VW Golf 3 GT 1.9 TDI. Jeg finner ingen ting om den mod. på nettet. Det finnes mange av typen VR6 og GTi og disse ligger i pris klassen 30-50 tusen kroner brukt. Tydeligvis er det en svært sjelden bil mod. Men har tenkt å bruke 30-40 tusen kroner på den, for å gi nytt liv i den. Er det noen andre her med en spesiell Golf mod.???

(mann 39 år fra Østfold) ma. 28 april 15:16 Privat melding

Kondolerer ;)

Skjult ID med pseudonym hemmelig ma. 28 april 16:48

Niks! Men det er gøy når Wolfsburg vinner!

(kvinne 41 år fra Østfold) ma. 28 april 17:12 Privat melding

Min Golf er en Toyota. Det er ganske spesielt.

Skjult ID med pseudonym høststorm ma. 28 april 17:15

Er det ikke en dårlig investering å bruke så mye penger på en kjempegammel bil da??

(mann 39 år fra Østfold) ma. 28 april 17:18 Privat melding

Snart veteranbil jo, så da slipper han veiavgift. Tjener litt inn igjen på det :P.

Golf Toyota er ganske spesielt ja, da har jeg i så fall en Golf Focus STV 1.6 '09, enmannsbetjent og inngang foran.

(mann 33 år fra Finnmark) ma. 28 april 17:47 Privat melding

Ja det er jo mye penger, men jeg synes det er verdt det. Skal hel lakkere bilen på nytt og bygge svært lyd anlegg i den. Har litt kontakter her hjemme som gjør at jeg sparer en del penger. Men det mekaniske arbeidet skal jeg gjøre selv. Bilen fungerer bra, men må bytte noen deler. Har hatt 2 stk. Audia A6 1999 mod. Den ene var med Quattro, ble litt for mye skruing siden de var utstyrt med 2.4 V6 motorer. Fikk vite at den golfen var importert fra Tyskland. Bilen har elektriske vinduer og har en diesel motor på 90HK men tunet til 120HK og har litt annen look på fontfangeren en GTi.

(mann 39 år fra Hordaland) ma. 28 april 20:15 Privat melding

Har selv en treer-Golf som er påkostet for mye, og har ikke noen kvaler med å legge ut penger på den. Samme om man legger ut 30k som man ikke får igjen på en gammel bil, som om man kjøper en dyr ny bil som taper seg 30k på noen få måneder. Pengene får man uansett ikke igjen. Sålenge man er fornøyd men hva man gjør og bilen tjener til sin nytte.

Golf 3 GT TDI'en er forsåvidt sjelden her til lands, da små dieselbiler ikke var noe spesielt populære tidlig på 90 tallet. De var ikke avgiftsgunstige da som de har blitt nå i senere tid. Den kan vel sammenlignes med dagens Golf TDK, som jo er en bil med utstyr/utseende som en GTI, men med dieselmotor.

(mann 33 år fra Finnmark) ma. 28 april 20:30 Privat melding

Det eneste er at deler til understellet er litt dyrere en til vanlig Golf, siden det sport utgave. Må kjøpe nye dempere og fjærer og prisen på dette ligger på mellom 4-6 tusen kroner. På en vanlig Golf hadde kostet rundt 2-3 tusen kroner. Frontleppen er knust så denne må jeg også kjøpe, skal kjøpe leppe i karbon som har pris på 1000kr. Skal gjøre noen små endringer på karosseriet.

(mann 32 år fra Rogaland) ma. 28 april 20:43 Privat melding

Grafikeren, du tenker gjerne på dagens Golf GTD, ikke TDK? Såvidt jeg vet er TDK den trege gamle dieselen med mekanisk innsprøytning, antakelig sist sett på Golf 3.

(mann 33 år fra Finnmark) ma. 28 april 21:19 Privat melding

Jeg trur det siste var på Golf 3 1.9TDK 75HK. Hadde en sån bil som jeg plukket deler i fra.

Skjult ID med pseudonym EiKvinne ma. 28 april 21:21

Jeg har ikke noen GOLF, jeg har ikke noen bil i det hele tatt. Jeg bor i byen og jeg fant ut at det er mer stress enn nyte å ha en bil. Derfor har jeg valgt å være bil løs.

Men

Jeg beundrer dere som har en bil og gjør dette til en lidenskap. Fortsett med det og lykke til. En bil er ikke bare en transportmiddel. Den kan være en venn også:-)

(mann 33 år fra Finnmark) ma. 28 april 21:28 Privat melding

Jeg tror nokk vis jeg flytter til Oslo som er planen til neste år, så kvitter jeg meg med bilen.

Skjult ID med pseudonym EiKvinne ma. 28 april 21:31

I Oslo trenger man ikke en bil, her er det best med mnds`kort.

(mann 33 år fra Finnmark) ma. 28 april 21:41 Privat melding

Jeg synes det er digg å ta trikken. Man føler seg så mye friere, ikke de utgiftene som man har med bil. I det minste så har man da råd til å ta kjæresten sin på en fin restaurant.

Skjult ID med pseudonym EiKvinne ma. 28 april 21:51

Jepp, @xzander83
Du kommer med en trikk og henter dama og tar henne til den beste restauranten i byen og spanderer den dyreste middagen og dere kommer hjem til henne eller til deg og dere tenner stearinlys og tar et glass vin og dere sitter og koser dere uten å tenke at du eller hun må holde seg edru fordi det står en bil der nede og venter til å bli kjørt...

(mann 39 år fra Hordaland) ti. 29 april 00:24 Privat melding

koevoet, du har selvfølgelig helt rett, GTD er dagens utgave som tilsvarer denne GT TDI. Eksteriør/interiør/understell/bremser er lik som GTI, men med dieselmotor istedenfor bensin.

Bil er nok mer enn bare transpormiddel for mange (meg inkludert). Har selv denne interessen i blodet og genene, har vokst opp med store amcars selv fra en neve stor, hele familien har vært bilinteresserte.

Interessen kommer nok også ann på behovet for å ha bil, bor man utenfor storbyen så øker behovet desto værre tilbud det er av kollektiv transport. Har stort sett alltid hatt flere biler samtidig, både bruks og hobby/kos bil. Men da jeg studerte i Bergen og bodde midt i sentrum i to år, var det null savn å ikke ha bil med seg. Så ser klart den at det er til mer bry enn glede/behov om man bor sentralt.

Blir som regel å reise litt rundt på biltreff og slikt i løpet av sommerhalvåret, og har fått mange venner rundtom i landet pga felles interesse. Kjekt det :)

(mann 33 år fra Finnmark) fr. 9 mai 01:58 Privat melding

Skal nå kjøpe meg en 92 VW Golf 3 VR6 2.8 174HK, så da legger jeg planene for GT TDI en litt på is :-).

Skjult ID med pseudonym Vivi lø. 10 mai 00:29

Om bilen er 20 år gamle, fantes det knapt Internett da den kom......

(mann 33 år fra Finnmark) lø. 10 mai 01:11 Privat melding

Det fantes noen som het intranett, noe militære greier. Nett fikk vi først i 1994.

(mann 37 år fra Oslo) lø. 10 mai 10:23 Privat melding

Syncro med en liten bit over 190 hester ville jeg gått for. Color Concept. Lykke til med å finne en som ikke er skrudd og kjørt ihjel.

(mann 39 år fra Hordaland) lø. 10 mai 12:26 Privat melding

Leker selv med tanken om å ta inn en VR6 syncro variant colour concept fra Tyskland, det er liksom den ulitmate treer-Golfen. God plass, den store VR6'en, firehjulsdrift +++

Man får en fin originalbil for ca 3000 euro, men den kommer på bortimot 100 000kr når alt av moms, frakt og engangsavgift er betalt.

De fleste VR6'er her til lands er som regel herjet i sundt med både kjøring og hobbymekk.. Men det er jo håp for slitne gamle golfer uansett.. Her er noen før/etter bilder av min egen, er jo alltid håp om man legger sjela i det :) http://www.talkaudio.co.uk/ipb/index.php/topic/361383-budget-master-oem-build-golf-3/?p=4317232

(mann 32 år fra Rogaland) lø. 10 mai 14:07 Privat melding

xzander, intranett er når man bruker internetteknologi til å drive et internt nett i en organisasjon/bedrift, et nett som i utgangspunktet ikke er tilgjengelig for folk på utsiden. Den forgjengeren til internett du tenker på var arpanet, oppkalt etter Advanced Research Projects Agency :-)

(mann 39 år fra Akershus) lø. 10 mai 23:05 Privat melding

Endelig noen som vil snakke bil......

Men seriøst, påkost av en 94 Golf for så å vurdere å selge den neste år om du flytter til Oslo? Det hørtes ut som den værste investeringen av penger ever...

Kan du ikke heller ta 30 tusenlapper å gå på byen og fyre de opp? som sigartenner eller andre morsomme ting? Det gir i alle fall deg MYE mer oppmerksomhet....

Biler i denne prisklassen bør man vel heller kjøre så lenge det går også kaste dem?
Veldig mange koster på bilene sine langt mer enn de er verdt, det er jeg jo glad for (Lever av å selge bildeler) men om det er særlig smart, se det skal jeg ikke påstå.
I noen tilfeller er det slik at den gamle bilen din gir deg noe som ingen andre gjør, altså en eller annen form for opphøyet het.

Dersom man er gode med kalkulatoren så kan man jo tenke litt annerledes, dersom man bare kjører på med nye biler så koster det omtrent ikke noe annet enn kapitalkostnadene, og verditap, kjører man eldre bil koster det nesten ikke noe i kapitalkostnad eller verditap, men mye i reparasjoner og vedlikehold.

En bil koster fort rundt hundre tusen i året mer eller mindre uansett.

Den ene faktoren som for de fleste kan bety noe er å kjøre gammel bil og skru selv, da kan man kutte kostnadene, men gjør man ikke dette så, vel er det ofte ikke veldig mye dyrere å kjøre en ny, sikker, miljøvennlig, drivstoffgjerrig, komfortabel og penere bil.

Når jeg nå høres veldig pro nye biler ut her så må jeg løpe til å fortelle at jeg kjører gamle biler selv, hovedsakelig fordi jeg ikke ønsker meg mer gjeld, og ønsker jeg de bilene jeg faktisk vil ha så er det ikke for meg mulig å ha bil uten å låne penger til dem.

Skjult ID med pseudonym blindebukk lø. 10 mai 23:12

ja det va bilpraten sin det..;p

Skjult ID med pseudonym Luthien sø. 11 mai 02:07

Hva med å få seg et liv, litt økonomisk sans og en ordentlig bil???

(mann 33 år fra Finnmark) sø. 11 mai 05:55 Privat melding

@koevoet
Ja, nå husker jeg det riktig navnet når du seier det. Hadde bare helt glemt det.

(mann 33 år fra Finnmark) sø. 11 mai 05:59 Privat melding

@Nemis
Jeg elsker å skru på biler. Denne 92 mod. VW Golf VR6 2.8, jeg skal kjøpe får jeg for 12 tusen kroner og det er veldig billig. Må bare bytte tannstang og stab.foringer. Dette koster meg ikke mere en 2-3 tusen kroner :-)

(mann 33 år fra Finnmark) sø. 11 mai 06:06 Privat melding

@Luthien
Jeg gidder ikke å sette meg i skyld og gjeld. Betaler heller kontant!! I 2005 kjøpte jeg meg en helt ny Nissan X-Trail 2.2 dci for ca.500.000kr. Jeg syntes det er alt for mye penger å låne, så jeg kvittet meg med den i 2009. Jeg har en søster som har en Mercedes C250 4-Matic stasjonsvogn 2013 mod. til 800.000kr og det synes jeg er galskap.

(mann 39 år fra Akershus) sø. 11 mai 09:46 Privat melding

For all del, liker du å skru så er det intet som er bedre enn det. Jeg er lei, skrudde bil i et par år og fikk egentlig nok. Likevel blir det jo noe fra tid til annen. I dag skal jeg ut å skru for en kompis. Men bedre å bruke tiden på noe annet, dette er jo mest for å være grei med en kammerat.

Men prosjektet som en gammel VR6 er jo virkelig mye jobb, og den blir vel kanskje ikke veteranbil på en stund, så det er et selsomt prosjekt. Skal du restaurere til originalstand så er det jo som oftest ganske mye jobb, men sikkert morsomt om man liker Golf.

Selv syns jeg kanskje det er en litt liten bil uten den virkelige sjelen. Blir spennende å se om dette blir en verdifull veteranbil, eller om det blir en bil som ikke får nok status grunnet det store produksjonstallet.

Tiden vil vise