Alle innlegg Sukkerforum

Trening assa!! Hater det.

Vis siste innlegg
(kvinne 35 år fra Østfold) lø. 7 jan. 13:01 Privat melding

Har ikke trent på 4 år og sitter stortsett på rompa. Når jeg ikke gjør det så baker jeg kaker 😳🙈 Måtte komme meg igang med litt trening, men for pokker som jeg hater det! Nå i starten er jo alt bare vondt!

Gi meg styrke til å fortsette dette 😜Noen fler som har hoppet ut i det? Og kan noen gi meg noen gode motivasjonsgrunner for å holde ut?

Skjult ID med pseudonym Ertaberta lø. 7 jan. 13:14

Gode grunner? Sterkere, smidigere, stolt, noe å glede seg til, grue seg til, sosialt (hvis man ønsker), klærne sitter enda finere. Start forsiktig, og øk på etterhvert som treningsgleden øker, at det gjør vondt betyr jo bare at musklene takker deg for at de har blitt brukt!:) Masse øvelser på FB, hvis du trener hjemme. Trenger ikke kjøpe noe, alle har noe tungt hjemme som kan løftes. Prøv 20 Spensthopp, 20 utfall bakover, 20 sek hvor du står i planke, trekk inn magen mens du "løper", 20 sidehopp med samlede ben (du skal ned i 45 grader i knærne, 20 utfall bakover med hopp når du er oppe med samlede ben, 20 nye spensthopp, 20 sek planke med froskehopp, avslutter med 10x20 situps. Vet ikke om du vil takke meg imorgen, men en sånn økt brenner 300 kcal hvis du kjører høy intensitet!;)

(mann 40 år fra Hedmark) lø. 7 jan. 13:15 Privat melding

Du er jo veldig heldig som får være frisk og trene da, sitter du stort sett på ræva, så vet du jo godt at det er veldig gode helsemessige grunner til å motivere seg for å ha en aktiv fritid. Etter vært vil du jo også se ut som en "dass", hvis du bare er en rumpesitter også. Det burde jo være nok motivasjon i seg selv :D

Men et lite konstruktivt råd utenom det, må være å gjøre noe du liker. Hvis du hater alt som gir deg følelsen av å bli litt svett, så skjønner jeg jo at du sliter litt ;)

Skjult ID med pseudonym Hovmester lø. 7 jan. 13:15

Smaili: Du blir nødt til å finne en treningsform du liker, hvis du skal klare å drive med det over tid. Du trenger ikke å trene ofte eller mye for å få effekt. Kostholdet er viktigst.

(mann 48 år fra Østfold) lø. 7 jan. 13:17 Privat melding

Når du har tvunget deg ut i det noen ganger begynner kroppen å like det, så du blir litt avhengig. Det er bare den lille kneika i begynnelsen du må over :-)

Skjult ID med pseudonym my lø. 7 jan. 13:23

gode grunner
du blir dritlekker og du får mye bedre sex

Skjult ID med pseudonym Ertaberta lø. 7 jan. 13:33

Er det ikke full drift rundt omkring i bassengene nå da? Hvilke er stengt?

(kvinne 51 år fra Østfold) lø. 7 jan. 13:36 Privat melding

Finne noe du liker, med folk som gir inspirasjon underveis 😉 da er det vondt men godt , og det blir fort bedre. Finn en bra balanse på mat og trening ,- deg er så lett å bli "høy" når man ser at det virker, så kjenn på å holde jevn fart, og ikke få panikk hvis du skipper, eller skeier ut på noe vis.. bare å fortsette ! 😍👍🏼💪🏼

(kvinne 48 år fra Oppland) lø. 7 jan. 13:37 Privat melding

Fint å finne noe du liker og som du ikke må sette himmel og jord i bevegelse for å drive med...Jeg kan anbefale yoga 😀

(kvinne 35 år fra Østfold) lø. 7 jan. 13:39 Privat melding

Dritlekker og bedre sex?! Ja...det er jo en god motivasjon det 😉 Kan jeg ta med en fyr hjem fra treningsenteret da eller? Eller har de fått egne rom til sånt? 😜

Jeg prøver å finne ting jeg liker, danseinspirerte timer er det som funker best for meg. Da slipper jeg å tenke så mye på at jeg trener. Men jeg ramler som regel av etter et halvt år hver gang jeg prøver dette. Er støttemedlem i det neste halvåret, og melder meg ut. Sånn har jeg gjort iallefall fem ganger tidligere 🙈😳 Blir aldri "avhengig" som folk sier de blir.

Skjult ID med pseudonym Hovmester lø. 7 jan. 13:41

Ja, de har egne boder for sånt nå. Jeg tror det kalles gloryholes, men hva vet vel jeg om det? ... hva var det jeg dreiv med her, sånn egentlig ..?

(kvinne 35 år fra Østfold) lø. 7 jan. 13:43 Privat melding

Er annet "problem" jeg har, som jo ikke er et problem i det hele tatt. Men jeg er jo egentlig fornøyd med vekta. Så jeg ser lissom ikke at det "virker" så mye.
Det jeg prøver på nå er å bli litt strammere og bare komme generelt i litt bedre form. Men jeg blir nok ikke "høy" på trening som noen folk gjør.

Har aldri prøvd å trene styrke/vekter noen gang. Har litt noia for de stedene med mye fitnessfolk. Jeg hører jo ikke hjemme der og kommer sikkert til å kløne fælt. MEN det kan jo være at det er det som er tingen for at jeg skal se at det "virker"

(mann 48 år fra Østfold) lø. 7 jan. 13:49 Privat melding

Kanskje du kan få deg en treningsbuddy så det ikke blir så skummelt?

Skjult ID med pseudonym mehe lø. 7 jan. 13:50

Ikke noe å være redd for å kløne litt. Mange steder gir jo et program som du får opplæring i og da vet du jo hva du gjør.

Skjult ID med pseudonym my lø. 7 jan. 13:52

gloryhole, my ass!! hahahahahaha (ups...)

(mann 48 år fra Østfold) lø. 7 jan. 13:53 Privat melding

Haha my.. you wish ;-)

Skjult ID med pseudonym Hovmester lø. 7 jan. 13:57

De driver jo med poledancing og kaller stripping trening nå, så hva er vel gloryholes fra eller til?

(mann 48 år fra Østfold) lø. 7 jan. 13:58 Privat melding

Hvor, mann! Hvor??

(kvinne 48 år fra Oppland) lø. 7 jan. 14:08 Privat melding

@ts. Tenke helse er vel den mest motiverende grunnen til å bruke kroppen sin.
Er ikke mye trening /aktivitet pr uke som skal til før det gjør bra helsemessig.
Og det går an å trene uten at svetten siler eller intensiteten er høy - men litt aktivitet er bedre enn ikke noen 😄

Skjult ID med pseudonym Kiara lø. 7 jan. 14:11

Tren for helse , energi og humør. Finn noe du liker og synes er morsomt. liker du å danse, begynn med selskapsdans eller andre typer danser hvor det følger med noe sosialt. Det går an å holdr seg i form uten å gå på treningssenter. 😄

(mann 50 år fra Østfold) lø. 7 jan. 14:21 Privat melding

Motivasjon : du kan spise alle kakene du baker 😜

Skjult ID med pseudonym Ertaberta lø. 7 jan. 14:23

Jeg trener heller ikke styrke pga vekta, @ts, men fordi jeg ser at det gjør meg strammere, og sterkere, uten bulende muskler. Hvis du har, eller vurderer, medlemskap på et treningssenter, vil du kunne få hjelp til et opplegg som gir progresjon på det du ønsker. Og, blant alle de som trener styrke, er det nok flest vanlige folk, sånn som deg og meg, de andre er bare mye mer synlige, men det er kun for en liten stund altså. Og kommer du i prat med de, så er de veldig glade for å gi tips, hjelpe deg så du ikke belaster feil og rett og slett være helt vanlige mennesker de også, bare med et litt annet fokus. Jeg kjenner en som løfter mye og tungt. Han kan sikkert se skremmende ut for mange, men vi som kjenner han, vet at han er så utrolig mild og god, og at han har valgt å være fysisk veldig sterk fordi han har aleneomsorg for en multihandicappet sønn, og helst vil slippe at hjemmet ser ut som en institusjon, med alt av hjelpemidler han ellers ville vært avhengig av. Jeg vet om ei som er modell, som har ms, og trener mye nå, fordi hun ikke vet hva morgendagen vil bringe, når neste "dropp" vil komme og hvor alvorlig den vil være. Det er ikke sånn at "inni er vi like", men vi vet heller ikke hvorfor den enkelte trener som h*n gjør....

(kvinne 35 år fra Østfold) lø. 7 jan. 14:41 Privat melding

@Kiara Dans er det jeg aller helst vil drive med. Men jeg kommer fra en liten by og det finnes ikke noe sånt her. Ellers hadde jeg vært på det allerede ;)

@Ertaberta Jeg har meldt meg inn på et treningsenter ja. Så må nok hoppe i det og få hjelp til et program, tenker jeg.

(kvinne 35 år fra Østfold) lø. 7 jan. 14:44 Privat melding

@Villrosa Har prøvd poledans en gang i et utdrikkningslag. Utrolig morsomt faktisk. Men krever sykt mye styrke. Jeg hang som et slips rundt stanga jeg 😂 Men utrolig gøy og jeg hadde vondt steder jeg ikke visste jeg hadde en gang dagen derpå 😜 Jeg får trene opp litt styrke før jeg melder meg på noe sånt 😉

Skjult ID med pseudonym blingbling lø. 7 jan. 14:53

Enig - det mått være for sexformen som motivasjon. Er en født med gen for naturlig 'stram' så mangler den motivasjonen for selvplaging. Har nevnt det før, i annen sammenheng, dvs. datearena - det måtte vært noe som er selvmotiverende når dreisen er på plass. Swingdans - for så å avansere over i selskapsdans, spesielt tango. Sist kurs jeg var på med en jeg kjenner fra videregående så danset han tango som oppvisning midt inni swingkurset som appetittvekker. Malerisk.

Skjønner godt både problem og ønske @SmileyLiz

Skjult ID med pseudonym Hovmester lø. 7 jan. 14:57

Kom til byen vår, Smaili. Det er her vi er.

(kvinne 35 år fra Østfold) lø. 7 jan. 15:00 Privat melding

@Hovmester Kunne gjort det jeg, men jeg har en skjønn sønn jeg ikke kan forlate 😘

(mann 36 år fra Rogaland) lø. 7 jan. 15:25 Privat melding

Har vært aktiv hele livet å gjør noe 2-3 ganger uken så ikke noe behov for å hoppe på så mye, men det er alltids rom for forbedringer, og selv setter man seg gjerne hårete mål.

Å holde motivasjonen oppe er ikke alltid like lett. Trenings-studio krever mye egendisiplin. Har man ikke dette så er kanskje noe lagsport tingen, da er man ikke helt alene om å få ræva i gir.

4 år uten trening er 4 år for mye ;)

Skjult ID med pseudonym blingbling lø. 7 jan. 15:25

Og @SnileyLuz han er slett ikke der - men på ett nordlig skjær.

Rimte ig gitt :)

Skjult ID med pseudonym blingbling lø. 7 jan. 15:27

Faen nå er prentesvarten løs:

*SmileyLiz
*og

Skjult ID med pseudonym durrr lø. 7 jan. 15:31

Å se ut som en supermodell når man er naken er ganske bra motivasjon for meg hvertfall :D

(kvinne 51 år fra Østfold) lø. 7 jan. 15:33 Privat melding

Styrketrening er glimrende for oppstramming og fantastisk for holdning. Hos oss har vi i tillegg tilbud om CrossFit-aktig kondisjonstrening , som vi gjør i team. Utrolig morro, vel verdt å prøve. Å investere i noen PT-timer er gull, også 😊

(mann 36 år fra Rogaland) lø. 7 jan. 15:37 Privat melding

Selv om man gjerne er fornøyd med vekta og ikke ser noe behov for å trene, så har de som ikke trener ofte en lut og slapp kroppsholdning som synes lang vei. Ved trening strammer man opp, og får en bedre kroppsholdning.

Økt muskelmasse er også det sunneste man kan gi kroppen sin da det trigger økt produksjon videre i systemet.

Så løft vekter. Og damer ; squats er påkrevd ;P

Skjult ID med pseudonym Ertaberta lø. 7 jan. 15:40

Ikke en dag uten, Deshi2, og det synes/kjennes!;)

Skjult ID med pseudonym Kiara lø. 7 jan. 15:45

Skjelettet er faktisk noe som har mye å vinne/tape på aktivitet. Vi merker det ikke nå, men man ser det etter en viss alder.

(mann 43 år fra Oslo) lø. 7 jan. 16:57 Privat melding

Hater treningsstudio men elsker å gå på ski. Så jeg har et elsk/hat-forhold til trening. Tror jeg er mer glad i aktivitet fremfor trening. Ser ikke på skiturer som trening men blir både svett og støl av det så noe har det jo for seg.

(mann 40 år fra Hedmark) lø. 7 jan. 17:18 Privat melding

Å gå på ski er vel noe av den beste trening man kan drive med. Både sommer som vinter.

(mann 43 år fra Oslo) lø. 7 jan. 17:20 Privat melding

Absolutt. Skal kjøpe rulleski når det nærmer seg sommer.

Skjult ID med pseudonym Oldtimer lø. 7 jan. 18:51

Gjør heller som meg, har skaffa en personlig trener...han trener mens jeg sitter hjemme og leser.
Funker helt utmerket.

(mann 48 år fra Finnmark) lø. 7 jan. 18:52 Privat melding

@Oldtimer 👍🏻😂😂😂

Skjult ID med pseudonym sukkersøt lø. 7 jan. 18:56

Trener flere ganger i uken. Og liker faktisk det. Min motivasjon er at kroppen forandrer seg til det bedre...:-))) Går det for mange dager rmellom hver trening, da blir jeg rastløs....

Skjult ID med pseudonym Creeper lø. 7 jan. 21:16

Jeg har aldri likt å trene, men jeg liker å drive med ting som gir aktivitet. Fra jeg var barn har jeg vært glad i å gå turer, spille fotball, klatre, lære noe nytt (kampsport) mm. Jeg har egentlig aldri tenkt på det som trening, men det virker jo på samme måte. Poenget er å finne en aktivitet du liker. Kall det gjerne trening, men det kan like gjerne være noe annet. Sex og husarbeid er feks god trening ;) Lykke til!

(mann 37 år fra Østfold) ma. 9 jan. 01:33 Privat melding

Er i sterkt behov av litt ekstra motivasjon selv jeg..
Holder liksom ikke å leke med "gutta" heller. Ikke kan jeg dra å kjøre "brett" 2-3 ganger i uka heller... gå seg en tur er jo greit nok, men kjedelig alene..
(Finner du en hemmelig oppskrift må du gjerne dele den med meg)

(mann 32 år fra Rogaland) ma. 9 jan. 12:50 Privat melding

Jeg trener ikke. Kan gjerne jobbe hardt fysisk osv, men trene sånn type jogge, løfte vekter etc, nei takk.

(mann 32 år fra Rogaland) ma. 9 jan. 12:51 Privat melding

Kanskje poledanse er noe for meg😊

Skjult ID med pseudonym Writern_67 ma. 9 jan. 20:12

Løper 3-4 ganger i uka året rundt, etter at jeg fant ut hvor god oppfinnelse piggsko er og å få frisk luft i ansiktet.

Styrketrening kjeder vettet av meg, der hjelper det ikke engang med bra musikk på øret (musikken på slike treningssentra er jo alltid uutholdelig dårlig, er det personalet eller stamgjestene som har så rævva musikksmak?).

Skjult ID med pseudonym Ertaberta ma. 9 jan. 20:21

Jeg har radio på øret når jeg løper og trener styrke, The Beat eller P8, herlig blanding av nytt og 80-90 tallets slagere;) Jeg trenger tips til gode løpesko for asfalt/glatte partier, er usikker på om piggsko er noe for meg... På 5 dager i romjulen gikk jeg 13.8 mil, med snittfart 6.8, stas!:)
Skal man stramme opp, MÅ man trene styrke, så hardt at det gjør vondt. Da slites muskulaturen av, nye fibre dannes i det skadde området, muskelen vokser, og, voila!!, man blir strammere!!;)

Skjult ID med pseudonym Writern_67 ma. 9 jan. 20:52

Den perfekte gå- og løpelåta er Underworlds 'Dark & Long'.

Skjult ID med pseudonym Ertaberta ma. 9 jan. 20:56

Passer til mye, den der!:)) Takk for tipset!

(mann 48 år fra Østfold) ma. 9 jan. 20:59 Privat melding

Synes det er herlig med den idiotmusikken de spiller på senteret. Jeg blir forbanna og jobber på enda hardere.

(kvinne 35 år fra Østfold) to. 12 jan. 20:14 Privat melding

Nå har jeg vært på senteret og trent fem ganger på to uker og først i dag klarte jeg å gå ned trappene på Spenst uten å holde meg fast i rekkverket pga skjelvne bein 😂😂 Fremskritt iallefall ;)

(mann 48 år fra Oslo) to. 12 jan. 21:07 Privat melding

@SmieyLiz
Vi to har jo datet i sammen, og vi har snakket mye om dette på daten. For det første er du en ualminnelig flott kvinne….

Jeg må si det igjen til deg. For å nå et mål, så må det bety noe for deg. Hvis det bare er for noe man burde, så ligger det ikke mye energi i det.

Igjen, kort. Se i ditt indre øye hvem du vil være fysisk. Bli gjerne motivert av filmer… Når du får energien på det, så kan du for eksempel sykle til jobben, gå turer for å tenke ut nye kreative løsninger i ditt arbeid, og masse andet. Mat for eksempel.

Du kan gå på treningsstudioer, få litt muskelmasse, der er det også mange flotte menn.

Hvis det betyr noe for deg, så får du også energi til å nå målet.

Skjult ID med pseudonym my to. 12 jan. 21:10

Piggsko er beste oppfinnelse etter hjulet!
Gleder meg til å flekke rundt i marka til helgen, med forakt for is som har erstattet østlandsvinteren. (Med disse ord, faller det sikkert en halv meter sne før søndag..)

(mann 41 år fra Oslo) to. 12 jan. 21:24 Privat melding

Jeg måtte finne aktiviteter som jeg likte for å bli trigga. Også må du komme inn i en tralt liksom og da er det ikke så lett å slutte. Vekttrening er det verste, jeg ser på det som ren jobb. Og jeg trener rett etter jobb, å stikke innom sofaen er døden. Og variger treningen, viktig både for mot og kropp.

(mann 37 år fra Østfold) to. 12 jan. 21:53 Privat melding

Klinet til å kjøpte meg sesong kort i Oslo vinterpark.
Så nå er det brett kjøring 1-2 ganger i uka av 4-7 timer :) Samt er rask / effektiv 15-20 min kjerne muskulatur runde hjemme hver kveld mens glane kassa er på.
Så får vi heller trappe opp etter vert :)

Skjult ID med pseudonym Hovmester to. 12 jan. 21:55

15-20 minutter hver kveld er mer enn nok.

(mann 48 år fra Oslo) to. 12 jan. 22:00 Privat melding

Nei, det skal ikke så mye til egentlig.. Hovmester.

(mann 48 år fra Oslo) to. 12 jan. 22:06 Privat melding

Med nondralone, så har jeg også en plan til sommeren. Jeg skal ha store muskler igjen..

Jeg savner følelsen av å være super fitt..

Og det har jeg energi på.

Skjult ID med pseudonym Touche to. 12 jan. 22:38

Nondralon har vel et annet navn... Deca durobloin (eller noe sånt) aka "deca-dick" og det er ikke fordi den blir hard..... har også fryktelig lang halveringstid.

(mann 36 år fra Rogaland) to. 12 jan. 23:22 Privat melding

@SmileyLiz

Bra innsats ! Da er det bare å fortsette, 2 uker til, så 2 uker til, osv. Gjør det til en god vane så kommer resultatene.

Skjult ID med pseudonym Ertaberta fr. 20 jan. 09:19

Hvordan går det med treningen, @SmileyLiz? Musklene i hele kroppen min blør idag, etter styrke rygg og armer, 2x200 situps, 120 squats OG intervall på tredemølle igår!!:D Heldigvis at det er frivillig!:D

(mann 53 år fra Sogn og Fjordane ) fr. 20 jan. 09:22 Privat melding

@ts: Forskere har funnet ut at tiden du bruker på å trene forlenger ikke livet noe nevneverdig. Dagens oppmuntring. :P

(kvinne 46 år fra Vestfold) fr. 20 jan. 09:25 Privat melding

Trening er helt supert det :) Her trenes og ri's det flere ganger i uka. Men jeg tror på å finne de treningsformene man liker godt, da slipper man å "hate" å trene ;)

Skjult ID med pseudonym Ertaberta fr. 20 jan. 09:46

Elsker å trene, elsker å være støl, jo "verre", jo bedre!:D

Skjult ID med pseudonym blingbling fr. 20 jan. 09:48

Og Øystein Sunde har poengtert at om forlengelsen tilsvarer treningstiden kan det være det samme.

Skjult ID med pseudonym Hovmester fr. 20 jan. 09:48

Elsker å ta det rolig også. ;) ;) ;)