Alle innlegg Sukkerforum

Mat og sitting

Vis siste innlegg
(mann 27 år fra Hordaland) sø. 22 jan. 17:53 Privat melding

Hvis jeg tilbringer mesteparten av dagen sittende så blir jeg til tider urolig og merker at jeg vil bevege meg. Men jeg spiser også ca. 3 ganger om dagen. Mitt spørmål er: om man, på dager der man ikke beveger meg stort, reduserer matinntaket til 1-2 ganger om dagen, vil man fortsatt være urolig, eller vil energinivået gå ned slik at man kan sitte stille uten problemer? Vil musklene bevege seg uavhengig av matinntak, eller blir man urolig pga overflødig energi grunnet for mye spising? (Googlet det, men fant ikke info).

Skjult ID med pseudonym blingbling sø. 22 jan. 18:04

Sitter som ei maurtue uansett. Har jeg fått raspeballer ligger jeg og stønner litt.

(mann 53 år fra Sogn og Fjordane) sø. 22 jan. 18:09 Privat melding

@villrosa: Fjordland. Værsågod. :)

(mann 45 år fra Hordaland) sø. 22 jan. 18:13 Privat melding

Dette var et litt underlig spørsmål. Hvorfor må du sitte stille???

Skjult ID med pseudonym Piapia sø. 22 jan. 18:13

Om du slutter å spise, blir energinivået lavt, om det er det som er målet😀😀

(mann 45 år fra Hordaland) sø. 22 jan. 18:22 Privat melding

OM du slutter å spise så tror kroppen din etter en tid at noe er galt. Så da går den inn i sparemodus og du forbrenner veeeeeldig lite energi. Samme som skjer når folk sprekker på slankekurer. Men jeg tror neppe at du blir mindre urolig av den grunn.

Skjult ID med pseudonym blingbling sø. 22 jan. 18:59

Reimseng - beroligende og slankende👍🏼🤔

(mann 45 år fra Hordaland) sø. 22 jan. 19:08 Privat melding

haha bling. Spot on

Skjult ID med pseudonym blingbling sø. 22 jan. 19:11

...og litt kinky.

(mann 45 år fra Hordaland) sø. 22 jan. 19:18 Privat melding

Ok er ikke Reimseng en avart av GInseng????

(mann 33 år fra Vestfold) sø. 22 jan. 19:35 Privat melding

Ville trodd at kroppen hater deg med så lite mat ila dagen

Skjult ID med pseudonym Writern_67 sø. 22 jan. 19:50

@TS: iVirker som at du muligens putter i deg en god del når du spiser, i så fall vil blodsukkernivået øke og få en 'spike'. Spis heller _lite_ og ofte, 6-7 ganger pr dag. Maks mengde tilsvarende to brødskiver, helst mindre. Gjerne grønt eller frukt tre av gangene.

Ikke slutt å spise selv om energibruken senkes, spis mindre. Prøv uansett å bevege deg litt, bare et kvarter der du blir litt varm og andpusten pr dag keeps the doctor away, halvtime og du er i god form. De fleste har tid til en halvtime! Hvis du skal bli varm og andpusten, gå i en fart på minst 6 km/t.

Skjult ID med pseudonym Kiara sø. 22 jan. 22:13

Nei, det tror jeg ikke og når behover for å bevwge deg blir borte, bør varsel-lampene dine begynne å ringe. Musklene og kroppen er designet og konstruert for å brukes og beveges, og de heldige varsles og kjenner rastløshet når det blir for lite. Sitte for mye er farlig .