Alle innlegg Sukkerforum

Et praktisk spørsmål

Vis siste innlegg
Skjult ID med pseudonym Joques lø. 28 feb. 15:59

Jeg skal kjøre nedover i Europa i juni, og vurderer å ta med sykkelen på taket. Er det noen som har erfaring med hvor mye dette går ut over bensinforbruket?

Skjult ID lø. 28 feb. 16:01

Vil tro det vil øke bensinforbruket med ca 500-600 %...

Skjult ID med pseudonym Joques lø. 28 feb. 16:16

...noen andre?

Skjult ID med pseudonym spookyboy lø. 28 feb. 16:27

..... hvor lang er en strikk ?

... kommer vel an på hvor mye du kommer til å sykle :)

Skjult ID med pseudonym Joques lø. 28 feb. 16:34

Eh...hæ? Jeg mener økt bensinforbruk pga større luftmotstand på bilen når det står en sykkel oppå taket. En viss forskjell må det jo være?

Skjult ID med pseudonym gutt35 lø. 28 feb. 16:47

10 -15 % tror jeg

Skjult ID lø. 28 feb. 17:36

Kan du ikke bare kjøpe et slik statuv til å feste bak på bilen... ;P

Skjult ID med pseudonym jepp lø. 28 feb. 17:42

så no greier om det der en gang.. mener å huske at det var vesentlig mindre luftmotstand om sykkelen var bak bilen enn oppå bilen.. dersom du skal kjøre ferje så kan det også være greit å ha syklene bak...

(mann 42 år fra Akershus) lø. 28 feb. 18:30 Privat melding

Kjøp deg en suv ,så kan du ha den bak i ..

(mann 50 år fra Oslo) lø. 28 feb. 18:43 Privat melding

Hvorfor ikke bare sykle nedover?

Skal du kjøre bil, kan du ikke ta med mobil, så du kan ringe etter hjelp hvis bilen konker... :)

Skjult ID med pseudonym monita lø. 28 feb. 20:19

@TS-du tuller??

Skjult ID med pseudonym Ace lø. 28 feb. 20:21

Tror forbruket vil være avhengig av hva slags bil og motor du har.. liten motor=større forbruk.. Men normalt er det nok 10-15% mere som nevnt

En annen ting er om jeg ville kjørt nedover europa med en sykkel på taket. Hold deg for guds skyld unna motorveiene i Tyskland.

Skjult ID lø. 28 feb. 22:45

kan du ikke bare drite i å dra. så sparer du de penga!!!

Skjult ID med pseudonym august sø. 1 mars 00:06

;-D

Skjult ID sø. 1 mars 00:09

@ Joques

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg også demontert sidespeil og støtfangere. På den måten vil du antakeligvis spare noen øre ekstra, som du kan putte direkte i resten av den kostbare ferien din! ;-)

Skjult ID med pseudonym Joques sø. 1 mars 10:37

Herregud folkens, det handler da ikke om penger! Jeg tenkte mer miljømessig, jeg. Det gjør ikke så mye til eller fra uansett, jeg var mest nysgjerrig.

Bakpå hadde funket hvis jeg hadde hatt tilhengerfeste.

Sykle fra Norge til Belgia og så videre til England ... jeg er ikke helt der riktig ennå. Kanskje neste sommer :)

Skjult ID med pseudonym yes sø. 1 mars 10:46

hehehe, Det blir ikke mye forskjell, Men du får låne billige sykler i belgia og england, Men vis du vurderer på å ta med sykkel, blir det sikkert ikke mye sykling:) La den bli hjemme du, du orker å gå mellom pubene:)), de ligger tett:))

Skjult ID med pseudonym Joques sø. 1 mars 11:32

Spesielt i Belgia, som inntil nylig hadde flest bryggerier per innbygger i verden (nylig forbigått av delstaten Oregon :o)

Joda, poenget er jo å kunne f.eks. installere seg i en småby i Ardennene i en uke, og så sykle til andre småbyer. Eller bare sykle en runde på noen mil på den engelske landsbygda. Hvis jeg bare skal drikke øl og kjøre bil i tre uker, blir jeg mer enn lovlig feit - og det passer dårlig med halvmaratonplanen i september ;)

Skjult ID med pseudonym bellona sø. 1 mars 12:53

Max miljøbevisst jeg se!
Hva med å ta tog?
ellerkjøre elbil? he he he!

(mann 50 år fra Oslo) sø. 1 mars 13:10 Privat melding

Joques, det skal være en fin tur...

http://www.northsea-cycle.com/

Skjult ID med pseudonym Joques sø. 1 mars 13:17

Wow! 600 mil. Det hadde jo vært kult å gjøre det en gang i livet, men jeg lurer på hvor mye tid jeg skulle satt av... Hmm, jeg har aldri syklet mer enn 10 mil på en dag før, men man blir vel helt uunngåelig i form i løpet av ruta, uansett hva slags form man begynner i..

Takk for tips! Kanskje neste sommer...