Alle innlegg Sukkerforum

Treningstips!

Vis siste innlegg
Skjult ID med pseudonym p ti. 2 juni 20:28

Inspirert av vekttråden tenkte jeg jeg skulle benytte meg av det "faktum" at annenhver bruker her inne trener jevnlig;-)

Noen som har noen treningstips å komme med? Jeg har ikke tilgang til styrkerom/treningssenter, så jeg trenger "hjemmeøvelser".

Har gått mye ned i vekt de siste to åra, beveger meg mye på jobb og på fritiden. Spiser sunt, sukkerfritt og magert. Det jeg trenger er å få stramma opp problemområder som mage, lår og rumpe, men blir også glad for tips for muskelbygging i overkroppen. På et eller annet vis har muskelmassen i overkroppen minsket før fettreservene på rumpe/lår. Æsj, egentlig trenger jeg personlig trener, for her har jeg null snøring!

Skjult ID med pseudonym Naam ti. 2 juni 20:35

Kjoep en treningsstrikk med haandtak! 100-vis av gode oevelser for overkropp.
Det er egentlig faa ting du IKKE kan trene hjemme.

Sjekk nettet for tips!

Skjult ID med pseudonym Gulthjerte ti. 2 juni 21:28

Sett deg helt ytterst på bordkanten, løft bena opp fra gulvet og hold dem rett ut (parallet med gulvet), len overkroppen bakover. Strammer ikke det i magemusklene etterhvert gjør du det galt.

Skjult ID med pseudonym yeah ti. 2 juni 21:31

For de som vil gå ned i vekt, så gjelder det å droppe brus, juice, youghurt og andre kaloririke drikker først og fremst. Og start dagen med å gå deg en tur før frokost. Da tærer men direkte på reservelagrene på kroppen (altså fettreservene). Start med en liten tur........så kan du heller venne deg på en riktig lengde på turen etterhvert.

Skjult ID med pseudonym Ace ti. 2 juni 21:32

På youtube finnes det massevis av treningstips.. søk litt på disse, og finn øvelser som passer for deg.

Nrk hadde også en bra serie på tv om trening/kosthold.. finner alt på nettet:
http://www.nrk.no/bedrepuls/

Skjult ID med pseudonym p ti. 2 juni 21:36

Takk til alle! Håper jeg finner noe som funker:-)

Skjult ID med pseudonym flo joe ti. 2 juni 21:39

Enkle øvelser for oppstramming og styrke: Sit ups (mage) - Push ups/armhevninger(bryst, armer,skuldre, rygg) - Knebøy(lår/setemuskler) - Utfall(lår.legger. sete,hofter).
Da har du stort sett tatt de store muskelgruppene.
Rockering er super trening for mage, midje, korsrygg, hofter, sete, lår).
Hoppetau er også en mulighet for inne trening.

Gå turer og sykle litt:)

Opp med pulsen er viktig for å brenne fett, men ikke FOR høy puls. GÅ i raskt tempo er bra, gjerne med staver:)

Lykke til:))

Skjult ID med pseudonym p ti. 2 juni 21:54

@ flo joe: takk:-) Sykler 6 km daglig og går hele dagen på jobb, til tider i meget høyt tempo. Prøver å gjøre push-ups/sit-ups jevnlig, men syns det fort blir kjedelig... skal kjøpe meg rockering i morgen:-)

Skjult ID med pseudonym Smalhans ti. 2 juni 21:59

Prøv dette opplegget her: http://hundredpushups.com/
Det får du garantert trent overkroppen på.

Skjult ID med pseudonym flo joe ti. 2 juni 22:06

@p: du må kjøpe en ordentlig rockering. Litt tung en. De lette er ikke brukbare. Kan kjøpe på nettet på noe som heter "flust" tror jeg det var. De rockeringene er kjempefine:))

Skjult ID med pseudonym hingsten ti. 2 juni 22:46

jo..ja.. hingsty skulle muligens svømme bak linn noen og tretti runder, om dyret ikke fikk bestemte fraspakt klask på mulen når den muligens smånysjerrig små-uskyldig nærmet seg selvsikre spennede soner undervegs da..

og hingsty som nyter å slite litt for spennede fremgang må muligens passe sin mule bittelitt her nå..

Skjult ID med pseudonym p ti. 2 juni 22:51

djeezes hingsty, må du bryte inn i alle tråder med din sære flørteform? Hold mulen unna strømgjerdet du, så slipper du å få støt så ofte!

Skjult ID med pseudonym hingsten ti. 2 juni 23:00

ikke så negativ nå da p..
Hva om dyret nyter "støt" og små motbakker og hindringer undervegs..
nyter bedre etter litt slit vet du. Og om frk" p" ikke liker slikt. kan du bare lete etter litt mer høytid høyt og lavt.

og hingsty som for en gangs skyld skulle forsøke den 3. beste løsningen rundt sunn trim og ikke bare den beste..hmmf..

Skjult ID med pseudonym p ti. 2 juni 23:04

hva du liker eller ikke bryr meg lite hingsty. Jeg som TS ønsker treningstips, ikke småslibrige vrinsk fra deg. Respekter trådens tema, eller hold deg unna. Finn din egen høytid du vallak-gutt.

Skjult ID med pseudonym hingsten ti. 2 juni 23:10

"drømme-kvinnen10"-p får siste ord.. silence på dyret..

Skjult ID med pseudonym p ti. 2 juni 23:15

Er det din måte å antyde at jeg er "ovenpå" og ser på meg selv som en 10'er? Du kommer bare med bullshit hingsty. Ikke kom med hentydninger/personkarakteristikker av folk du ikke aner noe om.

(mann 33 år fra Oslo) ti. 2 juni 23:21 Privat melding

Hvis noen er interessert i kjemien bak fettlagring, anbefaler jeg å se videoen "Big Fat Lies with Gary Taubes" på Google Video (1:10 timer). Noen hovedpunkter: Hvor mye fett kroppen din lagrer kontrolleres utelukkende av insulinnivået ditt. Insulinnivået kontrollers i hovedsak av karbohydrater (f.eks. sukker og stivelse). Kroppen reduserer sultnivået og aktivitetsbehovet ditt for å sørge for at energi inn = energi ut. Det vil si at hvis du ønsker å fjerne fett ved å tvinge deg selv til å spise mindre eller trene mer, kommer du til å måtte gå sulten, noe som de færreste klarer å opprettholde livet ut.

Jeg forventer ikke at du blir overbevist uten å se bevisene, så se for all del videoen.

Skjult ID med pseudonym hingsten ti. 2 juni 23:24

Litt små-intolerant "drømme-kvinne"??
mer forståelig nå kanskje.
sånn ...mulen lukkes i denne tråden.

Skjult ID med pseudonym p ti. 2 juni 23:27

Burde kanskje sjekke insulinnivået mitt da, siden jeg har lavt karbohydratinntak men ikke oppnår merkbar fettreduksjon...

(mann 33 år fra Sør-Trøndelag) ti. 2 juni 23:30 Privat melding

Kan vel også være verdt å nevne at man ikke får flat mage av å ta situps, og lignende :)

Skjult ID med pseudonym mortehu ti. 2 juni 23:40

@p: I tilfelle du ikke tenkte på det, husk at energien i brød, ris, poteter og pasta i hovedsak kommer fra karbohydrater. Bortsett fra det er jeg ukvalifisert til å gi råd, selv om et ekstra besøk hos Fürst neppe vil skade.

Skjult ID med pseudonym j on. 3 juni 09:41

@mortehu: TS er veldig godt klar over hvor karbohydrater kommer fra :)

Skjult ID med pseudonym Jarle89 on. 3 juni 10:51

Har litt erfaring, får se hva dere syns.

Pushups (mer fokus på bryst):
Brede pushups hvor armene skal være stillt like bredt som lengden fra skulder til albue. 20x3 eller mer hvis du føler for det.

Pushups (mer fokus på biseps):
Smalere bredde hvor du holder albuene helt intill kroppen. 20x3 eller mer hvis du føler for det.

Triseps:
Et eksempel er å bruke sengekanten. Sitt med bena strakt framover så bare helen berører gulvet mens du sitter på kanten av sengen . Ta dermed tak i sengen og løft deg selv opp og ned. 20x3 eller mer hvis du føler for det.

Mage:
Legg deg på ryggen med bena i 90 graders vinkel og løft 20 ganger. Sett bena rett opp så hele deg er i 90 grader og løft 20 til. Ta ned bena til 45 grader og skap noe lignende denne formen <> og ta 20 til. Behold 45 graders vinkelen å legg høyre fot under venstre legg (eller omvendt først om du vil) slik at leggen viler på foten og ta 20 til. Gjør det samme på motsatt side og avslutt med 20 til. 20x5 eller mer hvis du føler for det.

For resten hadde jeg foreslått at du tar deg en joggetur hver dag. Da trener du begge bein inkludert rumpe og mage. Finn en bra strekning og prøveløp den for å se hvor mye du orker, øk den om du syns du ikke ble sliten nok. Med en gang du kommer hjem, drikk masse melk. Det hjelper til med å bygge opp kroppen igjen.

Til slutt min favoritt
Planken:
Legg deg på magen. legg albuende foran brystet og hev deg opp så det eneste som holder deg oppe er albuene og tåspissene. Hold den stillingen i 2 minutter (eller mer om du inbiller deg at du orker det) og du trener hele kroppen.

Vet jeg var veldig detaljert i mye som folk sikkert visste fra før. Men ville bare få med alt : ) Dette er såvidt alt jeg vet. Klarer du ikke 20 kan du ta 12. Jeg personlig trener på sats med vekter og slikt istedenfor.

Skjult ID med pseudonym Pisces79 on. 3 juni 11:00

Min erfaring med pilates er veldig bra til å forbedre balanse, styrke og mykheten i kroppen ved statiske øvelser. Pilates-dvd'er er å få kjøpt i butikken, og evt ei yoga-matte så blir det mer behagelig. Med dvd'en får du på en måte en egen trener som veileder deg gjennom treninga :)

Lykke til! :)

Skjult ID med pseudonym arne on. 3 juni 15:23

sykling får lår å rompe
situps får magen - kjenn at de tar godt i muskulaturen
Tren "tungt" får og bygge opp muskler i overkroppen - heller færre reppetisjoner
Spis orntli mat umidelbart etter trening-bra me kjøtt å grønnsaker -dropp statisk trening de får du bare melkesyre av

Skjult ID med pseudonym Ace on. 3 juni 15:42

.. og ikke minst.. for at du skal få strammest mulig muskler.. tren MAX på muskelgruppene.. (spesielt magen). Ikke bli for opphengt i antall repetisjoner og tro det er bra nok. Musklene som trenes bør bli helt uslitt etter hver trening.

Situps er vel ikke den beste mage øvelsen. For min del gjør jeg det aldri pga ryggen, samt at man har en tendens til å trene hofteledsbøyerne for mye hvis vinkelen ikke er 90 grader i beina. Crunches er best på øvre del av magen. og reverse crunches på nedre delen.
bra tips her: http://www.youtube.com/watch?v=wlKN64Vg2T4

arne:
Ang. antall repetrisjoner. spørs hva man er ute etter, få større muskler/explosiv styrke..eller bare stramme de opp / bedre utholdenhet.