Alle innlegg Sukkerforum

10-12 uker til "sommeren" - Hjelp

Vis siste innlegg
(mann 42 år fra Akershus) on. 24 mars 21:56 Privat melding

Noen som har noen gode idèer/ forslag/ instrukser eller andre glupe ord for å komme seg brått i form igjen?
Vinteren har tatt hardt på kroppen, og "panikken" sliter i viljebarken for å bruke de neste 10-12 ukene til oppstramming og bedring.

Hjelp!

Skjult ID med pseudonym 300 on. 24 mars 23:11

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1208

Go-go-go! :-)

Skjult ID med pseudonym caman on. 24 mars 23:17

Vel.. Kanskje når høsten kommer...
Bør vel ikke stryke med før sommeren ;)
Dro fra mitt gamle marinejeger program, men vet liksom ikke helt.

Kanskje en kombo..

(mann 54 år fra Oppland) to. 25 mars 07:40 Privat melding

Sliter du m dørstokkmila, har du bevegett deg/mosjonert i de siste mnd ?
Hva er ditt ståsted nå rent fysisk ?
Har du ønske om å fjerne overflødige kilo rundt midja ?
Rådene vil jo variere iforhold til ditt ståsted idag og hva målet ditt er.

Skjult ID to. 25 mars 08:14

Ønsker å bli kvitt magefettet, jeg er jente og skal snart inn i bikinien. Hjelp!

Skjult ID med pseudonym hufsa to. 25 mars 12:11

Ærlig talt, det er da ikke så mange dagene i året man må gå lettkledd ... ihvertfall ikke i Trøndelag :-) Kos deg med lange turer i skogen og spis litt mindre, og vær ellers glad og fornøyd.

Skjult ID med pseudonym ICE to. 25 mars 12:29

Den beste måten å brenne bort fett på er å ha masse vill og heftig sex :-))

Skjult ID med pseudonym frøkna to. 25 mars 13:05

caman:

Hva med å blåse i hele panikkbehovet om å gjøre seg fin i kroppen til sommeren, og heller sørge for at du får en skikkelig aktiv sommer... slik at når høsten kommer føler du seg så sprek at du gjerne vil fortsette å være sprek og derfor melder deg inn i et treningsstudio eller begynner med en eller annen krevende fysisk aktivitet eller noe slikt. Da blir du fin til den neste sommeren som kommer ;-D

Det spørs jo om ønsket om å se litt bedre ut i shortsen til sommeren vil være nok motivasjon til å prøve å gjøre noe med det? Tror ikke jeg ville klart det i hvertfall :-)

Skjult ID med pseudonym panic to. 25 mars 13:14

Hvis du har mye penger, kjør en PT 3-5 ganger i uken og kombiner med panicdiet eller tilsvarende.

Hvis du skal gjøre det rimelig og enkelt, kom deg på tarzan loftet 3-5 ganger i uken og delta på spinning sesjoner, kjør kardio og aerobic eller lignende intense gruppe workouter. Spis grønt og sunt, spis gjerne hver 3 time. Ikke start med å trene alene, hold deg utelukkende på gruppetrening. Det er langt mer motiverende, og du treffer til og med kanskje noen kjekke jenter!

Skjult ID med pseudonym MM to. 25 mars 13:33

Vill og heftig sex er dessverre sterkt oppskrytt som kaloriforbrenner. Det er et lite hakk bedre enn å ligge på sofaen :) Men det har jo andre pluss-sider da ;)

Skjult ID med pseudonym ICE to. 25 mars 13:55

@ MM

Mulig det er oppskrytt som kaloriforbrenner, men en annen fordel er at senga kanskje frister mer enn kjøleskapet :-))

Et lite ord for dagen:
En god hane blir aldri feit :-)

Skjult ID med pseudonym MM to. 25 mars 14:15

Ja, som jeg skrev, sexen har definitvt andre gode egenskaper. Det tror jeg de fleste er enige om. Og at masse sex, og ihvertfall forelskelse, gjør at en spiser mindre er også sikkert. Luft og kjærlighet :)

Skjult ID med pseudonym ICE to. 25 mars 14:37

@ YourX

Du har nok vært uheldig kjære.....
Vi får krysse fingre og tær for at du ender opp med et bedre parti, så renner nok kiloene av skal du se :-))

Skjult ID to. 25 mars 16:01

Men jeg trener jo og vil fremdeles inn i bikiniformen. Hva regnes som sunn mat da om jeg vil bli kvitt magefettet?

Skjult ID med pseudonym Frago to. 25 mars 17:02

Det første du bør gjøre er å fortelle en kamerat at han er ute å kjøre og at han bør begynne å trene! :)
Da har du en viktig makker fremover til sommeren.. Vær litt tøff i trynet i starten. Da har du litt å strekke deg etter..

- Kom deg ut å jogg tre kvelder i uken framover. Dette hjelper på hele kroppen.
- Dersom du har mulighet så bør du prøve spinning en til to ganger i uken.
- Dersom du ikke er medlem i et helsestudio, så å ta litt sit-ups, push-ups, hang-ups og dips annenhver kveld hjemme. (noter antall for motivasjon)
Det blir nødvendigvis ikke noe mindre fett på kroppen av det siste tipset, men det vil se slik ut..

Dersom du er slik som meg som spiser til det er tomt på fatet uansett. Slutt å spis når du kjenner at du er mett!!
Holde deg til faste måltider og ikke hopp over frokosten.

Er klar over at dette kan virke ekstremt, men det bør være litt ekstremt dersom du er skikkelig ute av kurs. Mange sier at man skal starte rolig og heller øke mengde etterhvert, men jeg tror at den rolige starten ofte blir standarden for mange..

Sist, men ikke minst. Drikk mye vann!! Dette øker fettforbrenningen

Skjult ID med pseudonym snuppa to. 25 mars 17:07

Begynn å tren og hold deg unna brød og poteter. Spis mye grønnsaker og drikk mye vann.

Skjult ID med pseudonym zoid77 to. 25 mars 17:07

Selv tenker jeg å komme meg i gang med sykling til jobben nå over påske, men skal jeg tro på det jeg leser her, vil jeg nok ikke være annet enn en slappfis og sofagris likevel...

Skjult ID med pseudonym frøkna to. 25 mars 17:29

zoid:

Du kan da fint være en slappfis og sofagris og likevel sykle til jobben :-D
Blås i all verdens gode tips og forslag. Dersom man selv etterhvert begynner å føle at det er litt godt å være litt fysisk aktiv, så vil man få motivasjonen opp etterhvert.

Ellers:
Blås en lang marsj i hvordan kroppen ser ut, det som er morsomt er å etterhvert føle seg litt sprekere og sterkere (min mening)! Spis potetgull mens du står på tredemølla om du vil, og sleng gjerne i deg en pizza etter en hard trening!
Om man spiser usunt og er lite aktiv, så er det et smart grep å ta å bli mer aktiv... kosthold og slikt kan man ta etterhvert dersom man får lyst til det. Uansett er det bedre å være aktiv og spise usunt, enn å være inaktiv og spise usunt...

Nei takk til utseendehysteri og sunnhetshysteri, men ja takk til aktivitetshysteri :-D

Det er alt for mye fokus på kropp synes jeg når det gjelder trening og aktivitetsnivå. For min del er det morsomt å føle meg litt sterk og aktiv og det holder for meg :-)

(mann 42 år fra Akershus) to. 25 mars 21:34 Privat melding

@Frøna.+ dere andre..
Hadde begynt på en fin giv i studio, og med klatring, samt begynt oppvarming til Birkebeinern (sykkel), da jeg brakk tre ribben.
Litt vel ivrig i oppstarten (det var da lenge siden jeg var fast "treningsutøver"), så da var det kjørt.
Nå har det gått nesten 9 mnd siden ribbena, så det føles ok og komme i gang igjen.

Skal ikke bli verdensmester i hverken det ene eller andre, men innser at midjemålet er større enn tidligere og at alderen er der at begynner jeg ikke igjen nå, er det for sent.

Trenger ikke markerte sixpack, eller kunne sykle birken på 2,5 timer, men å føle seg OK hadde vært fint.

Og ja, potetgull skal fortsatt nytes - og det samme med god mat.

Skjult ID med pseudonym hm.. to. 25 mars 22:25

For å bli kvitt magefettet: sørg for å få en ordentlig pulstur hver dag, trenger ikke være lenger enn 40 minutter da brenner du fett, ta fram rockeringen og rock 4-5 låter begge veier, det strammer magen - og så er det morsomt:)

(mann 28 år fra Oslo) fr. 26 mars 21:49 Privat melding

Det er jo greit å ikke råtne innvendig, da, frøkna.