Alle innlegg Sukkerforum

Kostprogram?

Vis siste innlegg
Skjult ID med pseudonym Flex28 to. 13 jan. 2011 09:27

Jeg er mann på 28 år som trener 3-4 dager i uken og er relativt godt trent, men trenger å gå ned noen prosent fett og trenger hjelp til å sette opp et kostprogram som man kan leve med uten at det blir for avansert eller dyrt. Noen som har litt erfaring og kan komme med noen forslag??

Litt om meg selv

Mann, 28år, 170 høy, ca. 13-14% fett per i dag, 68-70kg i vekt, trener 3 splitt styrke samt litt forbrennings trenings.

Takker for alle forslag:)

(mann 64 år fra Østfold) to. 13 jan. 2011 09:43 Privat melding

Den forstår jeg ikke. Hvorfor i alle dager skal du miste fett? .Vekt på 70kg, 28 år,Der skal da vel herren fryde meg være noe mann igjen. Og det er nå sånt at noen mennesker er genetisk bestemt til å ha litt mere fett en andre. Så jeg tror ikke du skal gå imot din egen genetiske arv.

En annen ting, men den er personlig for meg. Magre fugleskremsler er ikke sexy eller fine i det hele tatt.( Ikke skyt meg nå,er ennå ikke gammel nok til å dø:)

(kvinne 27 år fra Vestfold) to. 13 jan. 2011 09:55 Privat melding

Det er jo ikke så mye over normal fettprosent for menn, men hvis du bare vill gå ned litt så kunne du vell bare tatt en detox kur på en 14 dager der du dropper kjøtt, brød osv og heller leve på frukt, grønt, linser, brun ris og det der. Hvis det er noe for deg ?

Hvis du trenger en varig kostplan kommer det jo ann på hvor mye du trener osv, men utifra det du sier så trenger du jo litt så da burde du jo ha proteiner. ikke så mye umettet fett og ikke så masse karbohydrater. Kroppen velger å forbrenne karbohydratene før fettet, så med mindre karbohydratet forbrenner du fettet fortere.
Chili i maten øker også forbrenningen.

Det viktigste er jo å spise et sunt og variert kosthold.

Håper det her var til litt hjelp.

Skjult ID med pseudonym Flex28 to. 13 jan. 2011 09:57

@ Røktern
Hehe.. skjønner på en måte hva du mener, men dette er i forbindelse med trening.. Jeg ønsker å bygge på meg mer men samtidig gå ned i fettprosent for å bli mer markert.. Jeg er langt ifra tynn og mager så det er ikke noe problem og det kommer jeg aldri til å bli heller.. Er nok ganske greid bygd fra før av, men litt ekstra fett nederst på mage partiet og siden det ikke går an å punkforbrenne så må man forbrenne på hele kroppen, men mye ligger så klart i hva man spiser:)

Skjult ID med pseudonym Flex28 to. 13 jan. 2011 10:03

@LillianS
Takk for tipsene, men de tingene du nevner vet jeg en del om fra før av.. Trenger som sagt et kostprogram og ikke noen ukers diett opplegg. Har prøvd lavkarbo tidligere, men det blir litt feil for meg da jeg ikke er overvektig etc.. Jeg ønsker et program som jeg kan leve med lenge:)

Men jeg tenkte mer på forslag til et kostprogram oppsett som innebærer: frokost, lunch, middag og mellom måltider.. Fra før av så tar jeg protein og karboshake i forbindelse med trening:)

Skjult ID med pseudonym Kanskje to. 13 jan. 2011 10:15

www.iform.no
www.trim.no

Spør i de rette forumene mann!!

Skjult ID med pseudonym Flex28 to. 13 jan. 2011 10:26

@Kanskje
Er klar over at de sidene finnes og har så klart søkt der, men det må da være lov å spørre om trenings tips på sukker.no å vel?? Regner med at mange av brukerne her trener regelmessig og har en del erfaring som de kanskje vil dele? Og "rette forumene"?? Jeg vil vel si at mange av innleggene her ikke alltid dreier seg om sukker og nettdating heller:)

Skjult ID med pseudonym Flex28 to. 13 jan. 2011 10:42

@Duchampion
Takk! Var mye nyttige tips her.. Har alltid vært litt i tvil med karboshaken etter trening, men da tar jeg og dropper den og holder meg kun til proteinshaken:)

Men har du noen forslag til hva jeg kan spise til frokost og lunch?? Er så dårlig mat inntaket..

Skjult ID med pseudonym Flex28 to. 13 jan. 2011 10:53

Leser om at mange spiser havregryn med proteiner i en shake til frokost.. Er det bra?? Jeg er vel ikke den som har god tid på morningen.. Liker heller å sove litt lengre, så jeg pleier ikke å ta meg tid til å steke egg etc.. men er jo verdt å prøve da:)

Skjult ID med pseudonym Flex28 to. 13 jan. 2011 11:05

Det er jo sant! Jeg skal prøve meg på omeletten jeg:) Er jo godt også som du sier og en bra frokost:)

Skjult ID med pseudonym Flex28 to. 13 jan. 2011 11:25

Hehe.. skjønner akkurat hva du mener når du beskriver spinningsinstruktører eller andre treningsinstruktører for min del.. Er ikke alltid jeg stoler på dem da de ikke alltid ser ut som at de passer til jobben..

Og man skal ikke bli helt fanatiker heller.. Er greit å ha et liv ved siden av å, så lenge man ikke driver med det på et profesjonelt nivå!

Jeg selv trener for min egen del og at jeg liker å holde meg i form, men har alltid slitet med litt underhudsfett og da mest på nedre mageparti..

Men jeg tenkte også å bytte ut treningsprogrammet mitt. Kanskje du er keen på å hjelpe meg der?? kunne eventuelt sendt deg privat det jeg har i dag og hva som er målet mitt??:) Det ser jo ut som at du har en del peilig på trening etc..

Skjult ID med pseudonym Haa to. 13 jan. 2011 11:54

Havregrøt til frokost, kylling(laks,svin) og grønnsaker til middag, havregrøt til kvelds.

(mann 43 år fra Akershus) to. 13 jan. 2011 16:29 Privat melding

@Flex: De fleste opplever at ting blir vanskelig når man kommer ned mot 10%, så jeg ville anbefalt RFL først, og så UD2. Begge er lagt opp av Lyle McDonald, og du finner masse info på forumet hans - som nok er et myyye bedre sted å spørre om kosthold enn her ;)

Ellers ville jeg nok heller konsentrert meg om å legge på muskler uten å legge på så mye ekstra fett. Om det er en opsjon, så ville jeg sjekket siden til Martin Berkham (leangains.com) og vurdert IF.