Alle innlegg Sukkerforum

Fin kropp

Vis siste innlegg
Skjult ID med pseudonym hjelp! sø. 24 april 08:53

Sommeren er faretruende nær! Er 168 høy og 67 kg.

Hvordan gå raskt ned i vekt? Sommerklærne skal sitte fint om en måned!!

Skjult ID med pseudonym kjappest sø. 24 april 09:45

1 mnd?

Fettsuging...

Skjult ID med pseudonym ceca83 sø. 24 april 11:10

HAha:-D Fettsuging funker nok eller ikke spise noe annet enn det man får i seg via drikke ....usj...Dårlig deal. Ellers så virker da ikke du så stor da... selv veier jeg mer og er litt lavere enn deg. Men hvis du absolutt vil gjøre en effort for å gå ned i vekt og evt få litt penere hud:

Spise havregrøt hver morgen? Kun en posjon, gjerne med nøtter og kanel og annet du liker. Drikk gjerne ett glass appelsinjuice til.

Ellers så prøver du å spise 4-5 måltider resten av dagen(kun en porsjon hver 3-4 time) du skal kun drikke vann evt litt kaffe eller te hvis du er hektet på det ellers gjennom dagen. Måltidene skal bestå av fisk, kjøtt og kylling. Du kan bruke linser, bønner, grønnsaker, litt ost o.l. som tilbehør for å få det til å smake best mulig:-D Kos deg med å gjøre forandringer, gjør det moro og spennende å spise mat:-D
Som du sikkert skjønner så innholder ikke dette kostholdet så mye karbohydrater, og dermed slipper du "energibombene".

Utenom å forandre måltidene så kan du trene styrke 3 ganger i uka og ta intervaløkter 2 ganger i uka med løping eller sykling + 1 dag med en langkjøring med sykkel eller løping. Du velger jo hvilken utholdenhetstrening du selv ønsker.

Hvis du ikke er vant til å trene what so ever.... så bare prøv å komme i gang, vær aktiv på ett eller annet vis. Hjelper med lange gåturer og sykkelturer også:-D Evt at du prøver å jogge/ løpe i 30 min hver dag.

Husker jeg selv prøvde å bli mer bevisst på hva jeg puttet i munnen en gang... var veldig ukritisk til dette for å si det mildt. Jeg festet faktisk en stram strikk rundt livet, ble ganske ubehagelig hvis jeg storspiste:-( Jaja.. jeg ble i allefall flinkere til å si nei til nam nam og posjon nr 2 ved måltider.

Lykke til og håper du evt vil legge inn litt mer effort for en livsstilsendring du føler du er fornøyd med etterhvert:-D

(mann 32 år fra Akershus) sø. 24 april 11:16 Privat melding

Kjøp en Ab Circle Pro fra tvshop. Den fungerer utmerket for å stramme midjen og forme rumpa:)

Skjult ID med pseudonym hjelp! sø. 24 april 11:20

Hva er Ab Circle Pro?

Skjult ID med pseudonym blindebukk sø. 24 april 11:31

det er vel ingen vits å sei til ei dame at du trenger ikkje ta av nokre kg:)

Skjult ID med pseudonym nightfalk sø. 24 april 11:31

@Ceca - Du skremmer jo vettet ut av dama ;-)

Skjult ID med pseudonym Jack sø. 24 april 11:55

Gå på tur/jogga ett par tre fyra fem timmar i veckan, drick mycket vatten.

Se över vad du äter.

(mann 32 år fra Akershus) sø. 24 april 12:36 Privat melding

Her er ab circle pro:
http://www.tvshop.com/NO/products/201257/210161

(kvinne 42 år fra Oslo) sø. 24 april 12:39 Privat melding

jeg syns ikke det høres ut som du er overvektig (kunne ønske vekta viste det samme som din når jeg gikk opp på den!), men uten at jeg kan uttale meg bastant siden jeg ikke har sett kroppen din, vil jeg tro at det du trenger er oppstramming. da er det kun styrketrening som funker.
lykke til :o)

(mann 33 år fra Vest-Agder) sø. 24 april 13:10 Privat melding

vanskelig å slanke seg så nærme sommeren,må jo en liten livstilendirng om du skal få det til:) 4kg på en mnd er ikke noe mere en du burde gå ned vertfall.
ta en kikk på www.lavkarbo.no er mange dietter å velge i der,er ingen snarveier til vekttap:) lykke til:) mange veier til samme mål,så må du bare finne den DU liker best

(kvinne 35 år fra Oslo) sø. 24 april 13:16 Privat melding

Går i bikini med mine ekstra kg jeg.. skjønner ikke at folk skal kave når man ser sunn ut... Er når man ser usunn ut det blir et helseproblem..

Skjult ID med pseudonym Nushi sø. 24 april 13:30

Null stress! Gikk ned 24kg på under 2 måneder jeg! :P
Metoden er hemmelig! ;-P

Skjult ID med pseudonym Jack sø. 24 april 13:38

Kan hålla med Bollox där, din BMI är väl inte särskilt hög egentligen. Men det beror givetvis på om det är muskler eller inte det. Styrketräning är bra, muskler hjälper en att hålla formen genom att den förbränner energi hela tiden. Så det är alltid bra att bygga på sig lite, även om man inte behöver bli muskelbyggare för det. :)

Nu ska jag bara applicera dessa råd på mig själv så är jag också snart i sommarform. :D

(mann 36 år fra Vestfold) sø. 24 april 13:41 Privat melding

man trenger ikke være syltynn for å være sexy i bikini - TS høres ikke ut som du er tjukk, så ville heller satset på å stramme opp, veldig fint med former altså :)

Skjult ID med pseudonym Vår sø. 24 april 13:57

Enig med flere her TS, men forstår deg også men som flere er inne på her bør du ikke gå ned mer enn 4 kg på en mnd for å gjøre det sunt og langvarig. Gjør det enkelt å på den sunneste å beste måten. 1t trening vær dag klarer alle å klemme inn hvis de vil og med et litt sunnere kosthold burde du være i mål. Kjør cardio og styrke annenhver dag og får du i deg lite proteiner kjør proteinshake i tilegg. Jeg er nøyaktig like høy og like mange kilo som deg, var nede i 66 sommern som var og skjønner at du og vil ned litt til :) sunn mat og trening er nøkkelen ! Grønnsaker er et fint stikkord masse sunn næring og syykt lite kalorier som gjør at det metter bra uten å tilføre mer enn du vil. Nå er d masse herlige grønnsaker i butikken! Frukt er og bra men er desto mere kalorier, kjør mye fisk også! jeg vil anbefale denne siden som har hjulpet meg mye : vektklubb.no bra forum for trenings og kostholds intreserte + at du på en meget enkel måte får en oppvekker av inntak av kalorier og her kan du og føre inn hvor mye du spiser for å få en bra oversikt legge inn kg og cm og følge med bra!! ønsker deg all mulig lykke til og skjønner du vill være litt ekstra fresh til bikini sesongen men ta og til deg d at du har normal bmi og som link sier her former er pent! Viktigste er å like seg selv :) Guttene digger former på en veltrent stram kropp ;)

Skjult ID med pseudonym Kostguru sø. 24 april 13:57

Skriv "bmr" på google, trykk på øverste linken, altså bmr kalkulator. Skriv inn vekt, høyde, alder og kjønn.

Se på kaloriberegningen etter ditt aktivitetsnivå, og spis ca 500 kcal under dette. Feks er ditt estimat på 2000 kcal per dag, noe som ikke er unormalt for en kvinne, så passer du på å ikke spise mer enn 1500 kcal per dag. Spiser du mindre enn dette er sjansen for å miste endel muskelmasse større, og det er ikke ønskelig.

Fordel måltidene utover dagen og prøv å få endel protein i hvert måltid. Feks tunfisk og et par knekkebrød til frokost, kyllingfilet og grønnsaker til middag, og en proteinshake med litt havregryn til kvelds. For å greie det nye kostholdet kan du også "spare" kalorier opp, og belønne deg med en liten sjokolade, eller litt popcorn, så lenge du ikke overgår kalorigrensen som i eksempelet ovenfor da 1500 kcal.

Hvor mange måltider du har per dag er ikke det viktigste, men antall kalorier. Det vil som oftest være lettere å følge holde kalori-grensen dersom du fordeler måltidene, men dette trenger ikke være tilfelle for alle.

For å finne ut hvor mye kalorier det er i matvarene du skal spise, må du se på baksiden av matvaren under "næringsinnhold". Næringsinnholdet pleier å være oppgitt per 100 gram, og du må selv regne ut hvor mye du vil spise til hvert måltid.

En boks tunfisk i vann er rundt 140 kalorier, 1 kyllingfilet rundt 140 kalorier etc. Grønnsaker er det lite kalorier i, 100 gram brokkoliblanding inneholder bare 27 kcal!

Skjult ID med pseudonym Kostguru sø. 24 april 14:02

Og ja, kjøp en vekt! Det vil hjelpe deg i å holde mer eksakt oversikt over hvor mye kalorier du får i deg. En kyllingfilet kan feks variere mye i størrelse.

Prøv å se gleden og det positive i det nye kostholdet ditt! Du vil få en sunnere og mer visuelt sett finere kropp! Selv om du i begynnelsen kanskje vil savne mat med mer fett og sukker, vil du etter noen uker ikke savne denne maten like mye! Å holde ut noen uker er derfor viktig!

Lykke til :)

Skjult ID med pseudonym Kostguru sø. 24 april 14:03

Altså en matvekt :D

Skjult ID med pseudonym Kostguru sø. 24 april 14:08

Å gå ned ett kg i kroppsvekt tilsvarer ca 7000 kcalorier, dvs at spiser du 500 kcalorier mindre enn kroppen bruker per dag, vil du i uken gå ned 3500 kcalorier- et halvt kg. Det blir da rundt 2-3 kg i måneden.

Skjult ID med pseudonym killswitch sø. 24 april 14:12

Enkel oppskrift: Ta en lang løpetur/sykkeltur på ca. 1 time når du begynner å bli sulten. Kom hjem. Vent 1 time. Spis det du har lyst på. Gjenta daglig. Jeg gikk ned 10 kg på en måned på den måten.

Skjult ID med pseudonym Larsa sø. 24 april 14:43

Ser du har fått en del gode forslag til hva som skal gjøres her, jeg vil bare bidra med et par små punkter.

Ikke ha en alt eller ingenting innstilling. Ikke fortvil hvis du ikke får trent på mandag, reflekter over hvorfor det ble som det ble, og se om det er noe der du kan gjøre noe med. Mange legger opp en kjempeplan hvor de skal løpe 4 ganger i uka osv, men etter en feilslått trening blir det "fuck this" holdning, og butikken neste

Husk at det som fungerer bra for andre, ikke nødvendigvis fungerer for deg. Viktig å huske at alle har sin måte å gå ned i vekt på, og at ikke alle kropper reagerer likt.

Skjult ID med pseudonym Kostguru sø. 24 april 14:56

@Larsa

Veldig enig med deg! Det som passer bra for en, trenger ikke gjøre det for en annen. "Super dietter" fungerer sjelden, og så godt som aldri!

Derfor er etter min mening det beste et sunt og godt kosthold, der en har hovedvekt på sunne gode basic råvarer, som kjøtt, grønnsaker og frukt, samt oversikt over kaloriinnholdet. For ikke å miste motet er det viktig å ha et kosthold som en kan leve med, og dermed noen høydepunkter som en kan unne seg. Feks en sjokolade, litt popcorn, litt chips etc.

Skjult ID med pseudonym Vår sø. 24 april 14:59

@Kostguru

du sier mye bra og er helt enig med deg :D

(mann 31 år fra Oslo) sø. 24 april 15:03 Privat melding

Om du vil veldig raskt ned i vekt er det PSMF som vil fungere raskest for deg, da ligger du i minus og får i deg bare proteiner.
Det kombinerer du igjen med t-rex fra norkost.no som inneholder geranium slik at du slipper den verste sultfølelsen.

Skjult ID med pseudonym blindebukk sø. 24 april 15:43

raskeste måten å gå ned i vekt er å ta lommeboken ut av baklomma.....;p

(kvinne 41 år fra Akershus) sø. 24 april 20:39 Privat melding

ler - ab circle pro... holder med kun3 min om dagen.. haha..

Nei, trening og kosthold. Du må forbrenne ca 7000 kcal for å gå ned 1 kg. Så enten må du sulte deg eller trene hver dag!!!!

(kvinne 32 år fra Buskerud) sø. 24 april 21:09 Privat melding

Eller så kan du drite i fjaset til Nikoline og heller lese deg opp på www.lavkarbo.no :) Det funker kanskje ikke like godt vektmessig for deg i og med at du er slank, men du vil uansett slippe alt tøyset som er nevnt i posten over.

Skjult ID med pseudonym neptun sø. 24 april 21:15

Dette med lavkarbo er jo veldig individuelt. En kompis av meg gikk ned over 20 kilo på det i løpet av et knapt halvår, men da jeg prøvde den samme kuren ble jeg bare grinete og tverr - uten å gå ned merkbart. Og er du så nær normalvekta, er lavkarbo ganske meningsløst, egentlig. Bruk sykkel i stedet for bil til jobben, ta trappa i stedet for heisen, skjær fettranden av kotelletten, spis grovere brød.