Alle innlegg Sukkerforum

Kjendisreklame

Vis siste innlegg
Skjult ID med pseudonym neptun fr. 7 okt. 2011 19:49

OK, jeg har aldri vært noen fan av TV-reklame. Men nå ser jeg en reklame for en tannbørste, med punchlinen: "Gjør som Gro Hammerseng!"

Hva pokker? Går folk på det, eller?

Skjult ID med pseudonym Tiwas fr. 7 okt. 2011 20:00

Hva da? Liker hun å ta'n i munnen?

Skjult ID med pseudonym SnillGutt fr. 7 okt. 2011 20:38

Hvem er det?
<----->

Skjult ID med pseudonym kar fr. 7 okt. 2011 20:40

Tror hun er sånn håndball-lesbe, så tviler på det Tiwas.

Skjult ID med pseudonym Lovely fr. 7 okt. 2011 22:15

Du skulle bare visst hvor dumme folk er :-)

Skjult ID med pseudonym SnillGutt fr. 7 okt. 2011 22:19

Folk tror på det de leser i en gammel bok, så hvorfor skulle de ikke tro på det der. Visse folk er utrolig lette å manipulere....
<----->

Skjult ID med pseudonym sans lø. 8 okt. 2011 01:19

Har gjort som Gro Hammerseng på andre fronter, men kjøper ikke batteridrevne dingser pga. henne. :-i

(mann 37 år fra Østfold) lø. 8 okt. 2011 01:52 Privat melding

"Går folk på det, eller?"

...tydeligvis, ellers hadde de jo ikke giddet å holde på sånn.

(mann 29 år fra Oslo) lø. 8 okt. 2011 02:05 Privat melding

Mye av kraften i reklame ligger nok i hvordan det påvirker underbevisstheten. Kjennskap til merkenavn, hvilke assosiasjoner det gir, at man forbinder en type produkt med det merkenavnet, osv. står nok for mye mer av effekten enn folk som rett ut tenker bevisst "Oh boy, detta skal jeg ha meg!" - Jeg mener, hvor ofte tenker du egentlig det, selv når du ser reklame for noe OK?

Akkurat hvorfor Gro Hammerseng er verdt å betale for å få meg til å tenke gla'tanker om den tannbørsten er jeg ikke sikker på, men det gir vel noe assosiasjoner til sunnhet å bruke idrettsfolk da?

(kvinne 36 år fra Oslo) lø. 8 okt. 2011 08:59 Privat melding

HATE IT.

(mann 64 år fra Vestfold) lø. 8 okt. 2011 09:01 Privat melding

Nei, jeg går ikke fort på ski jeg

(mann 43 år fra Akershus) lø. 8 okt. 2011 10:23 Privat melding

@Joule: (kult kallenavn forresten :D ) Det som er litt morsomt med PR og reklame er at det er funnet for lenge siden at om ting skiller seg ut fra annen reklame, så fungerer den nesten automatisk. Ut fra det har de funnet ut at så lenge de repeterer den lenge nok vil den fungere nesten uansett, for det blir prentet inn i folk.

Se på Australia, eller Danmark for den saks skyld: Det er det, i tillegg til å repetere så ofte som mulig, en uskreven regel som sier noe ala dette:
1. Om du ikke har en god ide, så SYNG
2. Om du ikke kan synge, så ROP
3. Om du ikke kan rope, så LAG STØY
4. Bruk så lite penger som mulig på reklamen, og bruk pengene du sparte på å sende reklamen oftere

Det verste er at det også funker...