Alle innlegg Sukkerforum

jippi nå har Gitte flyttet inn

Vis siste innlegg
(mann 43 år fra Aust-Agder) sø. 2 sep. 23:30 Privat melding

hei alle sammen, nå har Gitte flyttet inn, det har gått litt fort, traff henne for 3 uker siden,, men pytt pytt,, her må det bare stå til.
hva synes dere? 3 uker er det litt for tidlig. men føler at det er riktig, og det kan jo bare bli bedre. må jo forandre litt her i huset. men lar det stå til.

Det skal bli deilig å ha noe å se fram til når en er kommet seg hjem, stå det og ta meg i mot. Kjenner jeg blir varm allerede. heldigvis er forholdet fritt. så jeg kommer fremdeles å være her, hun var helt enig i det.

Det som er deilig med henne er at hun ikke sier nei, altid klar for action, enten om det er rolig eller hardt. :-)

MEN FØR DERE DØMMER ELLER SPERRER MEG.. GITTE ER DEN NYE SPINNING SYKKELEN MIN. KOMMER FRA TRIM IT I ARENDAL. KJØPT PÅ AUKSJON. ;-) (DE HADDE NAVN PÅ ALLE SYKKELENE DER)

Dette er høsten, hvor jeg skal gjøre det jeg har snakket lenge om. blit kvitt go kiloene..

Skjult ID med pseudonym MrMister sø. 2 sep. 23:31

Lykke til, husk at maten er like viktig som Gitte :P

Skjult ID med pseudonym Eplekjekk sø. 2 sep. 23:34

Jeg har mer lyst på noe som rimer på Gitte jeg... blir kvitt noen kilo da også om en passer på å ikke være passiv...

(kvinne 43 år fra Buskerud) sø. 2 sep. 23:36 Privat melding

Herlig historie TS:))
Håper du får mange gode stunder med Gitte:))

(mann 55 år fra Oslo) sø. 2 sep. 23:39 Privat melding

Håper ikke du var inne med Gitte hele denne helgen. Det har vært flott helg på Hisøya. Blue moon inn Flødevigen natt til lørdag, øl på Moringen fredag kveld, sopp i Heimarnes-skogen i dag, både piggsopp, kantarell, steinsopp og kremler.

(kvinne 32 år fra Buskerud) ma. 3 sep. 00:42 Privat melding

Har selv datet Tommy tredemølle, Nathan nedtrekk, Rasmus roing, Benjamin benkpress og Kristoffer kneløft hver dag den siste uka. Søndag er heldigvis hviledag, men imorra er det tilbake til godgutta mine.

Men helt seriøst vil jeg gjerne høre fra styrketrenere for motivasjon og kostholdstips. Mine mål er vekttap og bygging. Spinning-Gitte skal TS få ha for segselv. Fullstendig uaktuelt her.

Skjult ID med pseudonym -Bene- ma. 3 sep. 00:43

Og ja..jeg er så newbie at jeg ikke enda er helt kjent med navnene på øvelsene.

Skjult ID med pseudonym MrMister ma. 3 sep. 00:44

Håper du ikke tar alle øvelsene hver dag Bene for da bygger du ingenting.

(mann 35 år fra Sør-Trøndelag) ma. 3 sep. 00:52 Privat melding

@Bene:

Her er vel alt du trenger å vite : ]

http://www.styrkeloft.no/treningsprogram

Skjult ID med pseudonym -Bene- ma. 3 sep. 01:41

MrMister - er fortalt det nu. Som nevnt er jeg newbie så denne uken blir det overkropp mandag, underkropp og kondis tirsdag, overkropp onsdag osv.

Bisken - takk for link. Dessverre er jeg på bøgda uten annet enn mobil så må unngå særlig nettsurfing fremovee. Går så tregt at tålmodigheten min sprekker.

(mann 43 år fra Aust-Agder) ma. 3 sep. 07:22 Privat melding

Hva er dette med TS?jeg heter jo vikagutten . Er det noen som har en bra spilleliste for spinning ? Gi lyd :-)

(mann 55 år fra Oslo) ma. 3 sep. 10:23 Privat melding

@vikagutten.
TS er vanlig forkortelse her på forumet for trådstarter. Så om man nevner ditt nick eller sier TS, så er det ansett som like riktig her inne.

Skjult ID med pseudonym MrMister ma. 3 sep. 10:49

@Bene

Du trenger minst 48 timer resturering mellom hver muskelgruppe du trener, jeg foreslår at du tar det på torsdag isteden for onsdag.

Skjult ID med pseudonym belling ma. 3 sep. 10:49

Men kommer du til å være trofast mot Gitte?

Det er mange som ikke er så veldig trofaste, og har ei for forskjellige formål, både for byen, terrenget, landeveien og hybrid.

(mann 43 år fra Aust-Agder) ma. 3 sep. 11:35 Privat melding

Her lærer man mye. Ts osv. Takk for god info. :-). Trofast? Iallefall innenfor huset 4 vegger(kommer ingen ny spinning sykkel) Men har jo ei for lett terreng og asfalt. Som har blitt oversett litt. Men kan vel ha begge ;-)

Skjult ID med pseudonym -Bene- ma. 3 sep. 12:31

48 timer? Det var da voldsomt..og kjedelig. Og ikke etter planen i mitt hode.

Skjult ID med pseudonym MrMister ma. 3 sep. 13:20

@Bene

Om du vil BYGGE så må du nok ta deg til ro med det, selvfølgelig kan du "bygge bittelitt" om du trener hver dag, men du når fort en cap og du kan ødelegge musklene dine for godt.

Husk at jeg sa muskelgruppe. Du skriver bare "overkropp" og "underkropp", de kan deles opp i titals kombinasjoner hvor du ikke trener samme muskelgruppe mer enn en gang per 2 uker, selv om du trener hver dag.

Skjult ID med pseudonym Bisken ma. 3 sep. 14:22

"..og du kan ødelegge musklene dine for godt."

jaha?

Skjult ID med pseudonym MrMister ma. 3 sep. 15:25

@Bisken
Bemerk deg ordet "kan". Når du trener, spesielt styrke, så bryter du ned hele muskelen. Uten restuisjon så vil muskelen aldri kunne bygge seg opp igjen, hvis du da hver dag bryter ned den samme muskelen via hard trening hver eneste dag over lengre perioder så vil du selvfølgelig kunne ødelegge muskelvevet for godt. Det er veldig mye hvis og men på dette temaet, foreslår at du googler om du vil ha mer svar :)

(mann 35 år fra Sør-Trøndelag) ma. 3 sep. 17:03 Privat melding

@MrMister
Jeg vet ikke helt hva du mener.. men det er ikke mulig å bryte ned muskelvev for godt. Det eneste som skjer ved dårlig restituering, er at man får noe dårligere resultat. Ved seriøs overtrening så vil også styrken kunne reduseres, men det er ikke noe vi trenger å bry oss om.

Styrkeløfterne i Norge følger for det meste et Dietmar program (som linket til). De trener da 5-6 dager i uken, og delvis fullkropp-belastning hver dag. At hver muskel må ha 48timer restitusjon er derfor direkte feil. I begrensede perioder med mengdetrening kan de ha så mye som 14 økter på en uke.

Å la musklene hvile 48timer er en grei regel for en nybegynner, men det er ikke et absolutt krav.

Skjult ID med pseudonym MrMister ma. 3 sep. 18:06

Ok, mulig man ikke bryter ned muskelen slik at den direkte blir ødelagt, men jeg tror vi begge er enig i at faren for skade er lang større om man trener de samme muskelgrupppene hver bidige dag.

Ellers så er jeg enig med det du skriver, utenom det du sier med at 48 timer pause er "direkte feil". Jeg er enig i at 48 timer er mye, noen tåler en restutisjon på 24 timer, men man bør uansett ikke overdrive de samme musklene for ofte om man vil ha økning.

Uansett så tror jeg hverken du eller jeg er eksperter, jeg bare følger flere poster på treningsforumer og har flere PT som personlige venner og får informasjonen min derifra.