Alle innlegg Sukkerforum

lavkarbo for dummies

Vis siste innlegg
Skjult ID med pseudonym jente42 lø. 22 sep. 09:24

Leser om at lavkarbo er bra for kroppen vår overalt og har bestemt meg for å teste ut lavkarbo. Men jeg liker ikke salat!
Det er sikkert mange her som også lever etter lavkarbo så kanskje noen har tips til enkle oppskrifter her :)
Og en ting til, tar dere noen form for kosttilskudd i tillegg?

Kan legge til at årsaken til at jeg vil teste lavkarbo er oppblåsthet i kropp, særlig mage, og mye vann i kroppen.

(mann 51 år fra Vestfold) lø. 22 sep. 09:31 Privat melding

Du er en av de som vil sitte i sofaen og spise fett for å komme i form ?

(kvinne 44 år fra Akershus) lø. 22 sep. 09:34 Privat melding

Kusina mi har en blogg som heter noe sånt som Hanne og Karis lavkarbo...ikke helt sikker. De har sikkert noen tips :)

Skjult ID med pseudonym jente42 lø. 22 sep. 09:38

For en surmaga dust du er Desperat. Dette er en grønn tråd, og mine motiver for mitt valg har ikke du noe med!

Skjult ID med pseudonym -.- lø. 22 sep. 09:38

Hva hjelper det med lavkarbo om man ikke ligger i kaloriunderskudd?

(kvinne 40 år fra Buskerud) lø. 22 sep. 09:42 Privat melding

Lavkarbo tror jeg er bra, men jeg ville styrt unna det fæle fettet. Jeg spiser "lavkarbo", men ser ingen grunn til å stappe i meg masse fett.

Kaloriunderskudd er hele greia. Og jeg er heller ikke så glad i salat btw..masse annen fin måte å få i seg grønnsaker på da. :-)

(kvinne 44 år fra Akershus) lø. 22 sep. 09:43 Privat melding

@TS Han er jo desperat, haha

Skjult ID med pseudonym jente42 lø. 22 sep. 09:46

Hvorfor kaloriunderskudd. Vil spise sunnere og bedre, jeg søker ikke vektreduksjon. Gi gierne tips til hvordan du får i deg grønnsaker uten å spise salat. Har litt liten fantasi når det gjelder lavkarbo da jeg ikke er vant til å tenke i slike baner :)

Skjult ID med pseudonym nyfikendam lø. 22 sep. 09:48

Virker ikke google idag?

(kvinne 44 år fra Akershus) lø. 22 sep. 09:50 Privat melding

Tror greia er at du må spise masse grønnsaker til middag, rent kjøtt/fisk og droppe ris, poteter, pasta, brød med fint mel. Litt frkt, men ikke mye. Nøtter er bra, men alt med måte :)

(kvinne 44 år fra Akershus) lø. 22 sep. 09:52 Privat melding

@nyfikendam

Hyggeligere å "snakke" her en å google, vettu ;)

(mann 50 år fra Oslo) lø. 22 sep. 10:04 Privat melding

En grei måte å få i seg grønnsaker på er suppe som du kjører stavmikseren i.

Hvorfor tror du lavkarbo er sunt? Det er ikke dokumentert at lowcarb er sunnere enn slowcarb. Du utelukker jo mange viktige matkilder med å ikke spise grovt korn, for eksempel.

(kvinne 44 år fra Akershus) lø. 22 sep. 10:11 Privat melding

Da vil jeg tipse om knekkebrødoppskriften jeg la ut her litt tidligere! Veeeeldig slowcarb og veeeeldig sunt :)

(mann 51 år fra Vestfold) lø. 22 sep. 10:15 Privat melding

Trådstarter, hvis du er seriøst interessert i ketogene dietter så bør du logge deg inn på iform.no eller trim.no og få seriøse svar der. Som gammel topputøver med masse kostholdskurs så har jeg tatt standpunkt imot ketogene dietter, fordi praktiskt erfaring viser at det ikke har bedre effekt enn andre dietter. Hvis du virkelig vil bli sunn og sterk så må du bevege kroppen din først og fremst, og ikke henge seg så mye opp i dietter.

Skjult ID med pseudonym nyfikendam lø. 22 sep. 11:10

har du tunfisken oppi havregrøten?

Skjult ID med pseudonym -Bene- lø. 22 sep. 12:50

Anbefaler lenabeatrice.net og forumet på lavkarbo.no pluss ketolyse.no

(kvinne 40 år fra Buskerud) lø. 22 sep. 13:34 Privat melding

Du skal på lavkarbo for å være sunn ts? Vel, da gjør du som meg..anser alle grønnsaker som lovlige og holder deg unna hvitt mel, poteter og hvit ris. Pass på at du får i deg nok proteiner og litt fiber hver dag. Jeg har alle mine kilder til fett gjennom fiskefett.

Så spiser jeg alltid en halv kg grønnsaker til middag. Da bruker jeg ofte gulerøtter, brokkoli, blomkål, løk..osv.. Det kan fint kalles lavkarbo selv om man spiser gulerøtter feks. Om du ikke er ute etter å holde kroppen i ketose og ikke trenger vektreduksjon, så er det heller ikke noe poeng i å holde seg unna feks gulerøtter. Det er ingen helsemessige årsaker til å kutte ut gulerot! :-)

(kvinne 40 år fra Buskerud) lø. 22 sep. 13:35 Privat melding

Man kan med fordel starte med å kutte ut ALLE kilder til flytende karbs.

Skjult ID med pseudonym basf lø. 22 sep. 15:06

Lavkarb er ikke godt for kroppen din. Du er nødt til å ha karbohydrater og det er fullt mulig å dø, hvis hjernen ikke får tilgang.

Det finnes 1000 gode muligheter til å slanke seg. Bare det å gå mye, kan gjøre susen. Helst i dårlig terreng.

(kvinne 40 år fra Buskerud) lø. 22 sep. 15:09 Privat melding

basf! Jeg krever deler av skattepengene mine tilbakebetalt, du kan åpenbart ikke lese.. ^^

Lavkarbo er ikke det samme som "ingen karbs". Just saying.. :-)

Skjult ID med pseudonym fitness lø. 22 sep. 15:13

http://www.samtiden.no/spis-deg-dum/

Skjult ID med pseudonym Argh on. 26 sep. 14:00

Er så dritlei alle dustene som hater lavkarbo bare fordi de har lest noe. Har dere prøvd? TS skriver at hun vil begynne med lavkarbo for å unngå å føle seg oppblåst og full av vann. 2 dager uten brød og ris, så er du der. Har dere noengang testet hvordan det er å våkne uten alt vannet? Å føle seg "lett på tå"? Nei.
Man kan si hva man vil om lavkarbo og forskningsresultater. Men snakk heller med folk som har spist ketogent i 20+ år. Jeg vedder på at alle vil si at de har det bedre med sin egen kropp og helse, uavhengig av hvorfor de begynte. Lavkarbo er ikke en diett, men en livsstil akkurat som lavkalori. Man trenger ikke spise ketogent fordi man vil ned i vekt. Det finnes andre ting, rett og slett bare det å føle se mer opplagt, for det gjør man når man dropper de raske karbohydratene. Man har ikke det samme behovet for søvn mangemange timer. Og la oss ikke starte med alle som har forskjellig matallergi eller insulinresistens og andre sykdommer.

(mann 67 år fra Vest-Agder) on. 26 sep. 14:40 Privat melding

Salad myth 1 - people who go on a diet will do best if they consume a lot of salad.

Salad myth 2 - eating a lot of salad in your diet is good for you.

when you look at your food pyramid, cereals, grains, pasta, rice, bread , and such like, should be at the bottom. if you keep them there and reject totally processed, fast, junk, pre packed foods and stick to fresh products as much as possible and that includes a good amount of meat and dairy including the fats, then you should be well on the way. This includes eggs just incase you are beleiving the "High Chloresterol" myth, yes eggs are high in chloresterol but this is dietry chloresterol and has almost no impact on your blood/chloresterol level.

Oh and another myth is that we should all drink X litres of water a day, complete rubbish.

I don't know how your cooking skills are, but many when presented with a shopping trolley full of fresh stuff are simply lost as to what to do with it. May i suggest you get a hold of the book Nourishing Traditions by Sally Fallon, well worth it even if you are a good cook.

Also if you are really interested in diet and health may i suggest the "Weston A Price Foundation" website, you will not be reading long before you come to realise just how we have been lied to by food manufaturers and diet dictocrats.

Skjult ID med pseudonym jane doe on. 26 sep. 15:04

Weston A Price Foundation har tatt Weston Price sine studier helt ut av proporsjoner. Han anbefalte til sine nærmeste at en diett med lite bruk av kjøtt og melkeprodukter. Men det var essensielt for riktig oppbygging og vedlikehold av kropp. Det vil si, 50-100 gram kjøtt eller melkeprodukter pr dag er MER enn nok. Larvkarbo er greit det, men hold deg i så fall til det beste kvalitetskjøttet du kan få tak i. Gris og kylling bør være økologisk. Storfe og sau er det ikke så viktig med. Oppdrettsfisk er noe dritt.
Er bare tullprat å hate på hvete, poteter osv. Helsesnakk fra folk som ikke aner hva de prater om. Ser det ut som om de 1,7 milliarder asiatere som spiser ris hele dagen er feite: NEI!
Det beste er å gå for en nesten helt vegetabilsk diet, med litt kjøtt her og der. Og nesten uten bruk av plantefett og sukker.

VIKTIGST AV ALT. Hvis du ikke er mentalt forberedt til å gå i gang med en diett, eller har feil type motivasjon så sier jeg bare en ting. SKAFF DEG DET FØR DU STARTER. Det du tenker er mye viktigere enn det du spiser.

(mann 67 år fra Vest-Agder) on. 26 sep. 16:00 Privat melding

Jane doe,

You are commenting on things that have not been said, no one is talking about hating carbohydrates, what is being discussed is keeping those kinds of foods lower in your food pyramd, that means "low carb" NOT "no carb" and as for usng the fact that Asians eat a lot of rice as an example to try and prove a point, you fail dissmally to even mention what the rest of their diet cosists of. As for stating that people do not know what they are talking about you are assuming that you do and eveyone will believe you, rather smug i must say.

As for Weston A Price Foundation, if the TS wishes to take a look i am sure she will and make her own judgements about the site. The question is who will you believe, a site like that which has nothing to gain,or the likes of the giant food corporations, dieticians who are subsidised by them, the likes of the Monsanto corporation who have recently pumped Billions of dollars in their fight against food labelling for GMO items, and in case you are not aware GMO crops are not being changed to make them bigger, better or more nutrtious they are simply being changed to allow them to be sprayed with massive amounts of insecticide and pesticides without damaging them, more cash for them and more poison for us.
Who do you believe...

(mann 36 år fra Buskerud) on. 26 sep. 16:18 Privat melding

http://lillemaane.no/bok/1120/Andreas+Eenfeldt/Matrevolusjonen