Alle innlegg Sukkerforum

fettrik mat

Vis siste innlegg
Skjult ID med pseudonym _ ma. 1 juli 22:32

hvis jeg skal legge på meg, hvilke mat-produkter inneholder mye fett og sånt?
tips og sånt er velkomne
ps: jeg har høy forbrenning.

Skjult ID med pseudonym Biturbo ma. 1 juli 22:33

smult

Skjult ID med pseudonym happydame ma. 1 juli 22:34

Men vil du legge på deg rent fett, og ikke muskler?

Skjult ID ma. 1 juli 22:38

Smør
Margarin
Melange
Olivenolje
Rapsolje

Sist men ikke minst, skyll ned all mat med pølsevann.

Skjult ID med pseudonym bønna ma. 1 juli 22:40

Finn ei sydhavsøy og spis kokosnøtter! (Ren kokos) Clean cocos cocos cocos!! B¤)

(mann 35 år fra Oslo) ma. 1 juli 22:42 Privat melding

Hvorfor vil du spise mat med mye fett? Om du skal legge på deg bør du spise sunne produkter med høy kaloritetthet, som nøtter, pesto, oliven, fet fisk. juice. Du vil ha i deg alle næringsstoffene du finner i slike produkter, ellers kan du bare leve på junk og spise på mc donalds...

Skjult ID med pseudonym megabit ma. 1 juli 22:42

Spis mange gode brødskiver med Kviteseidsmør og rekesalat eller med salami kombinert med ost på så ( gjerne som ostesmørbrød med pizzakrydder/oregano ) vil du gå opp. Hveten i brødet bremser forbrenningen av fett. Drikk H-melk eller ha mye fløte på jordbæra i sommer :)

Skjult ID med pseudonym bønna ma. 1 juli 22:44

Sånn lokalt kan du gumle beverhaler. Ligger kanskje noen igjen etter ulven.

Skjult ID med pseudonym Johnny ma. 1 juli 22:44

Skal legge på deg?
Kan ikke du bare starte å trene styrketrening og ete normalt kosthold?
Sier du at du har høy forbrenning? Har du sjekket dette?
Hvor mye spiser du på en vanlg dag i antall kcal?
Har du fysisk krevende jobb?
Er du aktiv?

Skjult ID med pseudonym _ ma. 1 juli 22:46

takk for alle gode tips.
nei, maten jeg butter i meg kommer ut bakveien

Skjult ID med pseudonym An To Ny M ma. 1 juli 22:48

Maten jeg butter i meg kommer ut bakveien:) hihihi

Buttpluggen du putter inn kommer også ut bakveien når den skal ut.....;p

(mann 31 år fra Oslo) ma. 1 juli 22:54 Privat melding

Det spørs veldig hva du vil øke i: fett eller muskler.

Og det er ikke fettet som bestemmer hvor mye du legger på deg, det er det faktum at kalorier inn > kalorier ut.

Spis mye kjøtt og fisk, egg, melk, ost, bacon. Poteter og ris. Om du skal virkelig ta av, legg til nøtter, avocado (er en nøtt, men whatever), peanøttsmør (uten tilsatt salt) og grovt brød :P

Det er uansett så sykt mange detaler ved det å gå opp og ned i vekt at du må gjerne komme med mer informasjon :) Svar på @Johnny sine spørsmål.

Skjult ID med pseudonym _ ma. 1 juli 23:24

RPierce: akkurat det jeg gjør. spiser mye kjøtt, fisk og ris. nøtter spiser jeg ikke så mye som jeg kanskje burde.
ost og bacon spiser jeg sjelden.

ønsker å øke fett og muskler.
greia er at fett også gjør at kroppen blir varmere også (hvis jeg har lest riktig). jeg er ofte klam og kald, kanskje fordi jeg er tynn og har høy forbrenning, varmen lagrer seg ikke i kroppen alltid.
når jeg drikker alkohol blir jeg varm i en kort periode, det kjennes bra, men som oftest gir det seg etter en kort stund og jeg er tilbake til "normalen".

(mann 31 år fra Oslo) ma. 1 juli 23:28 Privat melding

News flash: du kan være klam og kald av andre grunner enn lite fett. Det kan også være lavt blodtrykk.

Det med fett som isolasjon, kanskje, jeg vet ikke. Jeg tror egentlig det er verre med fett fordi det blokker blodårer som ellers ville ha varmet det området. Høy forbrenning = mer energi avgitt = energi = varme (Det her er broscience, så ikke sitèr meg på det :P)

Som vanlig, rett meg om jeg tar feil.

Skjult ID med pseudonym MrMister ma. 1 juli 23:33

Finn din BMR. Søk etter en BMR kalkulator på nettet.

Deretter legger du på 300-500 kcal om dagen avhengig av hvor mye og hvor raskt du ønsker å gå opp.

Fordel det på mest karbohydrater (langsomme) som ris, pasta og potet - rundt 50%, protein rundt 35% og 15% fett (sunt som omega og olivenolje og ikke det som ligger på toppen av pizzaen eller feks melk)

For å øke i muskler må du spise ca 2 x kroppsvekt i gram, så veier du 100kg så bør du spise 200g protein for å "øke" i muskelmasse. Noter at du også må trene styrke for å få effekt av denne.

Skjult ID med pseudonym MrMister ma. 1 juli 23:34

Noter at det er rimelig vanskelig å få i seg 200g protein om dagne uten å bruke shakes. Søk etter feks Weight gainer shakes...du finner de på nett eller i de fleste livsstil-butikker

(kvinne 45 år fra Akershus) ma. 1 juli 23:43 Privat melding

Sjekk stoffskiftet ditt hvis du spiser mye uten å legge på deg, og i tillegg er klam og kald. Å legge på seg kan gjøres litt som å slanke seg. Spis ofte næringstett mat. RPierce ramset opp mye nyttig mat. Unngå junkfood og blandingskjøtt. Ikke drikk før eller mens du spiser. Drikk etterpå så du ikke drikker deg mett. Tren :-)

Skjult ID med pseudonym _ ma. 1 juli 23:44

Weight gainer har jeg prøvd en stund. men kanskje lurt av meg å kjøpe meg en vekt slik at jeg vet hvor mye jeg veier og kan se om det utvikler seg :P

men tusen takk for alle gode råd. skal notere meg ned de

(mann 31 år fra Oslo) ma. 1 juli 23:46 Privat melding

http://img17.imageshack.us/img17/377/u9zs.jpg

"niggwat"? Vanskelig? Og det der er en ikke-anstrengt meny engang :D

Skjult ID med pseudonym _ ma. 1 juli 23:52

RPierce: kul den der. hvor får jeg tak i en sånn diary som en kan følge?

(mann 50 år fra Oslo) ma. 1 juli 23:54 Privat melding

Det letteste er vel å hive innpå 100 gram med blandede nøtter daglig. Da får du både energi og protein. Gir ikke det utslag, øker du til 200 gram uken etterpå. Nøttene kan gjerne være salte, siden det er såpass lite salt i nøtter, det er vel på nivå med kjøpebrød, så hvis du ikke må ha saltfattig mat er det uproblematisk.