Uhøflige menn

Jeg har et lite problem jeg har lyst å komme med. Nå har jeg vært inne på sukker i ett år, litt av og på i aktiviteten der inne. Jeg har møtt flere menn med varierende lengde på dating-sporet. Problemet jeg møter er at ingen er høflige! Det er ingen som tar kontakt i mellomtiden, det er ingen som viser genuin interesse, og alle snakker om denne "kjemien" som mangler. Jeg lurer litt på hvilken innstilling mennesker egentlig har til nettdating. Hvorfor er det slik at mennesker er så naive at de forventer at en person skal "prestere" og vise alt ved personligheten som er bra slik at man skal klare å fange en mann? Jeg trodde det var vi damene som lette kun etter kjærlighet ved første blikk, men det virker nesten som at mannfolk avskriver en hvis en finner en liten feil. Er virkelig gresset grønnere på den andre siden, eller er det for at man har så mange andre valg på sukker?

Det aller verste jeg har vært borti er en mann som sa at han var veldig interessert, og tok kontakt med meg, vi dro på en date, og det ble ikke noe mer med det. Vi snakket i seks timer og kjemien var TOPP. Så hva er egentlig problemet??? Jeg er pen, god utdannelse, høflig, snill og blid. Jeg er jo en catch! Men hvorfor skal mannfolk bestandig se på den andre siden av gjerdet i tilfelle det er noen som kanskje ser ENDA bedre ut? Jeg mener at folk burde begynne å se at de første datene er bare for å fange basisen i et menneske - det er en unaturlig måte å bli kjent på - dermed mener jeg at alle burde ha litt mer tålmodighet med å bli kjent. Ikke avskrive bare for at "kjemien" ikke stemmer ved første date! (Om kjemien stemmer kan man uansett ikke merke før begge er blitt så trygge på hverandre at man faktisk er villig til å åpne seg og avsløre mer ved personligheten og humoren)

WAKE UP MEN! IM HERE!

Ja, gutta. Sjelden har en kvinne lagt seg mer laglig til for hogg. Regner med at dere nå bare hiver dere over dette innlegget. Vi kan jo ikke ha det slik at damene blir misfornøyde? Nå må dere ta ansvar! OK, fra spøk til revolver. Hva er problemet her. Hmm… Du vil ha mer oppmerksomhet enn du får, og datene dine leder ingen stedet fordi mennene ikke vil møtes en andre gang. De skylder på ”kjemien”, og i følge deg, også når kjemien er bra, etter at dere har pratet lenge på telefon. Det er etter møtene det går skeis. Er dette riktig? Du sier videre at mennene forventer for mye, for fort, og at de er uhøflige. I alle tilfeller så har du et slags markedsføringsproblem, hvor du føler at du ikke klarer å kommunisere din egentlige verdi innenfor de rammene som nettdatingen gir. Heller ikke når dere møtes ute på byen.

Er det virkelig slik for alle dere kvinner der ute? At mennene krever å bli forelsket ved første blikk, ellers går de sin vei? Jeg synes dette høres lite sannsynlig ut. Kanskje problemet er at mennene er for høflige, og ikke uhøflige nok. Hadde vi bare turt å si hva vi tenker og føler ville det vært mye lettere for alle å navigere i kjønnsmarkedet, og å tilpasse oss. Det er som med maten. For hver misfornøyde kunde som klager, er det tjue misfornøyde som går, uten å komme igjen, uten å si noe som helst.

Du sier at du er en catch, og jeg tror deg gjerne. Problemet ser likevel ut til å være at du ikke klarer å formidle dette fort nok. At det går bra på telefon, kan være en indikator på at det er noen med væremåte eller utseende som bør justeres på. De fleste datere, menn og kvinner, har ingen ting å vinne på å begrunne sin avvisning, men alt å vinne på å være høflig. Det er også mindre belastende psykisk. For eksempel, hvis du er på date med en fyr som er for lav for deg, sier du at det er grunnen til at det ikke blir en date nummer to, eller smiler du høflig og bare fader det ut med ”kjemi”, etc. Eller hvis du dater en fyr og så har han ikke god nok utdannelse, eller jobb, eller håpløs klesstil, eller hårvekst, eller hva som helst. Sier du hva som er galt, eller bare stikker du, og sparer ærligheten til venninnene dine etterpå?

Hadde vi alle vært litt mindre høflige, hadde verden vært et kaldere sted. Men kjønnsmarkedet hadde ikke vært så forvirrende for enkelte. Hvis du synes at mennesker, ditt eget eller det andre kjønn virker komplisert, så hold bare for ørene og se på hva mennesker gjør. Adferden viser oss hvem vi er, mer enn noe annet.

I ditt tilfelle så kan du kanskje gjøre følgene. Ring en venn og si at dere må prate sammen. Helst ikke en venninne, da de ofte er mer opptatt av å ivareta hverandres følelser. Det er ikke trøst du trenger. Ring en uhøflig kompis. Gjerne en som du har et litt ambivalent forhold til fordi han er frekk, eller ”tror han er noe”. En som du kanskje ikke liker så godt, egentlig. Spør ham rett ut. Si at du trenger litt ærlig tilbakemelding for du har problemer med å gi riktig førsteinntrykk til mennene du dater, og at han skal være ærlig med deg, samme hva det koster. Si takk etterpå, selv om du blir forbannet.

Du må være logget inn for å kunne melde deg på dette arrangementet.

Kommentarer

Sukkerbruker

17 mai 11 04:26

Er du helt på tyttebærtur? En må bare tåle mange avvisninger. Men du gjør ditt beste og ingen kan forlange noe mer av deg. Skjerp humoren din, bare spe på med masse morsomheter. Du er ikke alene, det er mange av oss. Hehe

Gi jernet!
Det ordner seg nok!
Lykke til:))

Sukkerbruker

18 mai 11 10:33

Er enig med Preben, men også litt med damen. Mitt forrige forhold begynte nemlig med at jeg traff en fra nettet som jeg ærlig talt ikke ble så tiltrukket av første kvelden. Han var imidlertid ivrig og ville treffes en andre gang, og etter andre møte var jeg mye mer positiv. Og ja, som sagt, det endte med et forhold. Så gi folk en sjanse, i hvert fall hvis du ikke er hundre prosent sikker på at "dette går ikke", for kjemien eller hva det nå er du trodde manglet, kan komme litt etter hvert!

Nina

Sukkerbruker

18 mai 11 16:58

Hvis du er ute etter høflighet i forhold til dating så må du nok tilbake til femtitallet. Da menn var ordentlige gentlemen og kvinner alltid var høflige tilbake. Kravene til partner var vel heller ikke så store på den tiden. Og det er vel heller ikke så mange som ønsker seg tilbake dit heller.
Poenget mitt er at kvinner også er uhøflige når det gjelder nettdating på sin måte. Jeg har sendt masse hyggelig post til forskjellige kvinner og får aldri noe svar tilbake igjen. Utseende mitt er kanskje litt over gjennomsnitt i forhold til alder, litt avhengig av hvilke kvinne øyne som ser. Teksten i profilen min er ikke så veldig bra. Og jeg føler absolutt med de kvinner / menn som er i samme situasjon som meg. Og føle seg helt uinteressant her inn er ikke noe OK.
Men uansett tror jeg at det er mange kvinner på sukker som får masse post. Og de fleste av dere velger ikke å svare på det meste av den posten som dere får. Dette er egentlig ris til egen bak for dere kvinner. For den dagen det blir en date ut av det er det mannens tur til å avvise. Menn blir også utrolig kresne hvis det skal være så vanskelig å komme i kontakt med kvinner. Hevnen er nemlig utrolig søt akkurat som sukker.
Hvis jeg ikke tar helt feil så tror jeg at du (kvinnen som skriver om uhøflige menn) er en dame som får mye post og velger å la være å svare på det meste av det.
Jeg tror dere kvinner vil tjene på å svare på post. Det er jo lov å avvise på en hyggelig måte eller velge å svare litt taktisk hvis man er usikker. Mot de fleste menn kan man faktisk være ganske ærlig.
Forstår at folk skal ha lov til å la være å svare, men da må man også tåle konsekvensen av det etterpå.
Det at kvinner / menn avviser hverandre kan ha mange ulike grunner, men det jeg nevner kan muligens være en trend.
Absolutt åpen for kritikk i forhold til det jeg skriver.

Sukkerbruker

19 mai 11 08:55

Til forrige taler: Hvor er egentlig logikken i dette? Hvis en mann avviser meg etter en date, så er det kanskje hevn fordi han sjøl har skrevet til andre jenter her inne som han ikke har fått svar av?

Hvorfor i all verden skal jeg være interessert i en sånn fullstendig skrudd fyr uansett? :)

Alle jenter er faktisk individer, og enkeltjenter skal da verken behøve å finne seg i å bli utsatt for hevn pga. noe andre jenter foretar seg eller bli med på en slags felles dugnad for ikke å såre menns skjøre selvfølelse.

Makan.

Sukkerbruker

19 mai 11 11:19

Haha!! Til han fyren som tror at jeg tjener på å svare post som er uinteressant.. Joda, prøvde den høflige tilnærmingen- hva skjer da? Jo , de guttene begynner å skrive tilbake!!! Eller komme med argumenter ! Så må jeg svare på det og hvis ikke- DA er jeg også uhøflig!

nei, drit og dra. Du hører fra meg, hvis jeg er interessert. Regner med det er likt motsatt vei også. Jeg trenger ikke medlidenhetsmail. :-D

Og når det er sagt så sniffer jeg opp en bitter mann milevis unna- og du virker bitter.

Sukkerbruker

19 mai 11 19:43

Takk for svar. :-)
Bitter jeg? OK, ok jeg er avslørt, jeg er veldig......veldig bitter. Og det synes sikkert lang vei også?
Problemet mitt er bare at nettdating fungerer helt annerledes enn det virkelige liv. Hvis jeg hadde fått noen tilbakemelding hadde det kanskje gått litt bedre? Nettdating er kanskje ikke noe for meg? Hevn var kanskje ett litt uheldig ord å bruke, men jeg klarte vertfall å provosere på meg noen. :-)
(Du har helt rett i det jeg hadde nok heller ikke? svart på all post hvis jeg hadde fått noe da?)
Hovedpoenget mitt var bare at kvinner avviser post og menn avviser på / etter date og det tror jeg er trenden.

Mr. ?

Sukkerbruker

22 mai 11 02:22

Hei.

Jeg kjenner meg litt igjen i din beskrivelse. Jeg er ikke en person som leverer meg selv ut med engang til folk jeg nettopp har møtt, noe jeg selv mener er en positiv ting, men det betyr ikke at jeg er innesluttet , tvert i mot så er jeg åpen og flørter på date.

Det tar som du sier tid før en virkelig er trygg nok på den andre til at man tør å vise litt mer av seg selv. Hvis dere kun har vært på én date og hvor du ikke hører noe fra han , så syns jeg ikke at du skal ta det så innover deg.

Det er mye verre når man har datet noen for tredje eller fjerde gangen for så å ikke høre noe fra dem. Da syns jeg at det nesten er uhøflig å ikke si noe, for da er man mer mer forventningsfull og kanskje mer "optimistisk" når man har kommet seg over første daten.

Jeg syns det blir stigmatiserende av Preben å skrive at du har problemer med å gi "riktig" første inntrykk til mennene du dater. Ærlig talt jeg håper ikke Sukker har ansatt en mannsjåvinist for å gi råd om dating.

Det er ingen myte at de fleste menn er som regel usikker på sine følelser.. Og handler kanskje mer instinktiv på sine følelser enn hva kvinner gjør.. Det de misforstår derimot er at det å bli forført av en kvinne er ikke det samme som å falle for en kvinne.. Og jeg tror de fleste går for det første ..Også finner de ut senere at de egentlig ikke var forelsket ..

Derfor mener jeg om du (mann eller kvinne) er ute etter ekte kjærlighet så bør du investere tid til å bli kjent med det indre hvis du treffer en som du liker . Det er bedre å ta sjansen på å bli kjent med noen og heller la følelsene "ligge" i begynnelsen .. En kan se på det som at en danner et nytt vennskap med noen.. Skjer det noe mer utover det .. Så er det fint , hvis ikke så går det fortsatt an å respektere hverandre og være ærlig , ja selv om en risikerer å såre den andre.

Det er på tide å legge fra deg Disney -manualen for hvordan ekte kjærlighet skal være og heller skape sitt eget eventyr.... For de av dere som tør ;)

Sukkerbruker

22 mai 11 09:13

Takk Lana83. Dette var godt sagt.

Å investere litt tid for å bli kjent som venner og også kjenne på sine egne følelser og motiver overfor den andre, det er det rette dersom man ønsker seg noe langvarig.

For det er nok slik at mange menn først begynner å tenke over sine ønsker med denne kvinnen etter at de har vært til sengs, mens kvinnen på det tidspunktet fort blir begynner å få kjæresteønsker. Har du da truffet personen noen ganger først så kan du avslutte hvis ser at dette ikke er den du ønsker deg og før oxytocisen lurer deg .

Sukkerbruker

24 mai 11 07:45

Hjeeeelp! Jeg skal ut å date, og kjenner jeg får helt panikk! Kanskje like greit å forbli alene....?

Sukkerbruker

25 mai 11 19:58

Bare å kjøre på. Selv om det skulle vise seg at han/hun ikke skulle like deg så godt og du tenker at daten ikke gikk så bra for din del. Så er det uansett en nyttig erfaring å ta med seg. Da føler man seg litt trygger på neste date. :-)

Nei! Nei! Nei! Det var ikke jeg som skulle si dette her. Jeg skulle jo være bitter, kontroversiell og litt slem. Hmm tabbe.

Mr. ?

Sukkerbruker

29 mai 11 18:15

Mitt tips er å være konkret. Hvis du vil sikre date nummer to så forsøk å avtal neste møte før dere skille. Sier han "Dette var hyggelig, la oss gjøre det igjen" Så svar med "Hva med neste onsdag?"
Pleier å funke ;)

Og du, hvis du ikke har avtalt tid og sted, vi jenter kan invitere til neste date vi også ;) Det finnes også menn som er usikre på å ta kontakt igjen fordi de er redd for å bli avvist.

Lykke til!

Sukkerbruker

3 juni 11 18:41

Hei! Jeg startet denne tråden. Jeg er litt enig i at Preben tok i litt hardt når det gjelder hvordan min framtoning er. Skal jeg virkelig begynne å se på utseendet for at det er DET som er feil, eller er det personligheten? Poenget med tråden her er å få folk til å forstå at mennesker må bli mer tolerante i forhold til hvordan mennesker er. "Like barn leker best" - JA, til en viss grad. Leter man etter "den rette" - er man enten veldig romantisk, eller leter forgjeves.

Uansett - vi er alle individer, mannfolk kan være usikre, samme med oss damer. Men når man er bedt med på en date, og man får positive tilbakemeldinger - vil det ikke si at man er så fordømt GIRA - man vil bare rett og slett bli bedre kjent. Det er poenget her... Så hvorfor er det så farlig å få på etpar dater til for å bli bedre kjent? Hvem klarer å bli så betatt etter noen timer med kaffe at man bestemmer seg for at det er the real thing?

PS: Kanskje Preben burda ha seg ut mer på date:P

Sukkerbruker

15 juni 11 14:56

Greeting dear,

Complements of the season to you. I wish to express my sincere gratitude to you. My name is Miss
Sonia and my contact address is (soniakoneh2323@yahoo.com)
I am a young beautiful girl with full of love and caring also romantic. well I come in contact
with your and I loved it, I think we can click together as one body and soul.

Please I will appreciate if you can use my mail address to contact me directly to my mailbox and
at the same time I will show you my picture and you also know more about me. Moreover, I want you
to know that distance ,race or religion is never a barrier in the course of love.

Thanks for your love, understanding and co-operation. Please I hope favorably to get your reply,
contact me with this email address above. I wish you a blissful and a happy moment over there.
Yours sincerely,
Sonia..

soniakoneh2323@yahoo.com

Sukkerbruker

15 juni 11 22:16

Hehe, vær glad for at du i det hele tatt klarer å få dater. Jeg blir blokkert bare jeg viser interesse. ;-)

Sukkerbruker

12 juli 11 16:44

Jeg kjenner meg igjen i innlegget og har selv datet flere gutter, men ikke så mange via nettet.

Enkelte ganger har jeg lurt på hva folk her inne er ute etter. Er de ute etter langvarig forhold eller er de ute etter bare en flørt?

Jeg er heller ikke en av dem som har mottatt mye post fra andre og har mer vært den som har tatt kontakt med andre her inne. Responsen har vært varierende, men stort sett er folk høflige og sier i fra med en gang,samt de ønsker en lykke til videre, Det setter jeg pris på at folk svarer når man blir kontaktet.

Selv bruker jeg lang tid på å bli kjent med folk, men dem jeg har blitt kjent med kan jeg ha som venner i mange år framover i tid.

Som de fleste andre her inne ønsker også jeg meg en kjæreste.

Sukkerbruker

8 aug. 11 20:17

Til han som sier han aldri får svar på henvendelser:
Klekk ut noen introduksjonshilsner som er morsomme og underholdende nok til at hun blir nysjerrig og får lyst til å finne ut hva for noe rart og morsomt du kommer til å si neste gang. Da vil du få svar!

Prøv å tenke ut noen iøynefallende hilsener som er morsomme på en ertende og til dels småfrekk måte. Bare pass på at det blir smakfullt nok til at hun oppfatter det som morsomt og ikke fornærmende. Du må m.a.o. prøve å bevege deg så tett som mulig opptil grensen mellom å være morsom og være frekk uten at du krysser den grensen. Ellers vil det bare bli smakløst, og du ender opp med å skremme henne vekk fra deg istedenfor å trekke henne til deg.

De attraktive damene her får sannsynligvis dusinvis av mailer hver eneste dag, og vi kan ikke vente at de skal bruke all fritiden sin på å sitte og svare høflig på hver eneste mail. Da gjelder det isteden å skille seg ut fra mengden og gjøre et inntrykk! :)